הלימוד היומי
הלימוד היומי: ספר את העומר בלי ברכה – מה יעשה, ואיך להתמודד עם פחדים? (יום שני, כ"ו בניסן)
גם אם אתם בלחץ זמן, נסו להקדיש מספר דקות ללימוד היומי. שתפו את המשפחה והחברים.
- הידברות
- פורסם כ"ו ניסן התשפ"ג |עודכן
אתמול ספרנו 11 יום לעומר
הציטוט היומי
אדם עושה דבר, וחוזר בו ומתנחם על המעשה. והוא דרך ישרה מאוד לעניין התשובה, כי מי שחטא ומתחרט – כאילו לא חטא.
ואי אפשר לשוב בלא חרטה, כי לעולם לא יתכפרו עוונותיו אם אינו מתחרט עליהם..
אבל העושה טובה ומתחרט, זאת מידה רעה. לכן צריך שתזהר שלא תתחרט על הטובות, שלא תאבד שכרך.
אם נתת לעני צדקה ואחר זמן הכעיסך – היזהר בך שלא תתחרט על הטובות שעשית לו; כי כיון שהייתה כוונתך בעת הנתינה לשם שמים, הנה שכרך שמור לך.
(אורחות צדיקים, שער החרטה)
2 הלכות ביום מתוך 'בהלכה ובאגדה', עפ"י פסקי מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל
ספר בלי ברכה – יצא ידי חובה?
ספר את העומר ולא ברך, יצא ידי חובתו, ולא יברך עוד באותו ערב. כי כלל גדול בידינו "ברכות אינן מעכבות", כלומר, העושה מצוה וטעה ולא ברך עליה, יצא ידי חובה.
מה עונים למי ששואל "כמה היום לעומר"?
מי שעדיין לא ספר את העומר, ושאל אותו חברו: כמה היום לעומר? לא יענה לו: "היום כך וכך", אלא יאמר לו: "אתמול היה כך וכך", וממילא יבין חברו כמה היום. ואם טעה וענה לו: "היום כך וכך", לא יספור עוד באותו ערב בברכה, כי כיון שהברכה לא מעכבת, אפשר שמה שענה לו, הרי זה נחשב שספר ויצא ידי חובתו.
ואף שענה לחברו: "היום כך וכך", ולא אמר לו "היום כך וכך לעומר", בכל זאת אפשר שיצא ידי חובתו, כי אין מילה זו מעכבת.
אם לא ענה לחברו "היום כך וכך", אלא ענה רק את המספר "כך וכך" ללא תיבת 'היום', למשל: ביום החמישי של הספירה, שאל אותו חברו, כמה היום לעומר? וענה לו כך: "חמישה ימים", ולא אמר לו: "היום חמישה ימים", רשאי לספור לאחר מכן באותה לילה בברכה.
כל זה כששאל אותו חברו עד היום השישי לספירה, אבל אם שאל אותו מהיום השביעי והלאה, אפלו אם ענה לו "היום כך וכך", מכיוון שצריך להזכיר בספירה את מספר הימים והשבועות, והוא ענה רק את הימים, רשאי לספור בברכה.
למשל: מי ששאל אותו חברו ביום השמיני, "כמה היום לעומר"? וענה לו: "היום שמונה ימים לעומר", חוזר לספור את מספר היום בברכה.
חיזוק לנשמה
הרב יצחק פנגר - 3 דרכים מצוינות להתמודדות עם פחדים ודאגות
\