חדשות בארץ

הותר לפרסום: מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם הוא עורך הדין שנעצר בגין תמיכה בחמאס

עו"ד סרי חוריה, מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם, שמעצרו הוארך אתמול, נעצר לאחר שכתב: "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים". כתב אישום הוגש נגד עודה נעים, איש דת ממזרח ירושלים, המעניק ייעוץ לבית הדין השרעי, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי בחיפה התיר לפרסום (רביעי) את שמו של עורך הדין, שנעצר אתמול על ידי שוטרי מחוז צפון בגין הבעת תמיכה בחמאס. המדובר בעו"ד סרי חוריה, מזכיר תנועת חד"ש בשפרעם. חוריה פרסם בין היתר פוסטים בהם כתב: "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים".

על שמו הוצא צו איסור פרסום בבית משפט השלום בעכו, לבקשת סנגורו, שטען כי שמו הטוב של עורך הדין ייפגע. מעצרו של חוריה הוארך אתמול עד ל-12 בחודש. השופט עמית רוזינס ציין בהחלטתו כי "אין צורך להסביר את המסוכנות הנשקפת מאפשרות של פתיחת זירות נוספות של אלימות ומלחמה, שעלולה להיגרם מפרסומים מסוג זה". עם זאת השופט נעתר לבקשה לאסור את פרסום השם.

המשטרה ערערה על ההחלטה שלא לפרסם את השם, וטענה כי ישנו אינטרס ציבורי בפרסום. השופט אבי לוי, מבית המשפט המחוזי בחיפה, שדן בערר, החליט להתיר את פרסום השם וציין בדבריו כי "שום עם המצוי בעיצומה של לחימה קשה, כאשר סכנה קיומית מרחפת מעל ראשו וחייליו, טובי בנינו הנלחמים יום-יום שעה-שעה מעבר לקווי האויב כדי להשיב לכולנו את הביטחון שהוא כה חשוב למדינתנו, אינו יכול לסבול גילוי עידוד שבח או הסתה של האויב בתקופה שכזו ולהבליג".

במקרה אחר, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום נגד עודה נעים, איש דת מהעיר בשנות ה-50 לחייו, המעניק ייעוץ לבית הדין השרעי, בגין הסתה לטרור והזדהות עם ארגון טרור. לפי האישום, נעים נשא דרשה פומבית, עוינת לישראל וליהודים, בפני מאות מתפללים במסגד בשכונת בית צפאפא.

תגיות:הסתה לטרורמעצרמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה