חדשות בארץ

נתניהו: "אנחנו נביס את אויבינו, אין לנו ברירה אחרת"

ראש מהממשלה בנימין נתניהו נפגש עם 44 משיאי המשואות בטקס הממלכתי ליום העצמאות. אמר להם: "אתם מייצגים את גבורת הרוח ותעצומות הנפש". משואה אחת מתוך ה-12 תייצג את החטופים

המשואות בהר הרצל, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)המשואות בהר הרצל, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם משיאי המשואות ביום העצמאות ה-76. במהלך המפגש, ראש הממשלה הודה להם על פעילותם ותרומתם למען ביטחונה וחוסנה של ישראל.

השנה, 44 משיאי המשואות ידליקו 12 משואות: משואת כוחות הביטחון, משואת כוחות ההצלה, משואת המחלצים, משואת כיתות הכוננות, משואת חזית ההסברה, משואת המגן, משואת התקווה, משואת הרפואה והשיקום, משואת ניצחון הרוח, משואת הנתינה, משואת התפוצות והמשואה ה-12 שתבער ללא משיאים, ותסמל את החטופים בעזה שטרם שבו לביתם.

ראש הממשלה אמר למשיאי המשואות: "אתם מייצגים את גיבורי הרוח והמעש בעמנו. במלחמת העצמאות היינו בגודל של גרגיר. 600,000 איש על קו החוף, עם הגב לים, בלי נשק. היה אז אמברגו של ארה"ב. בלי אמצעים ומולנו חמישה צבאות ערב - וניצחנו. איך ניצחנו? באמצעות גיבורי הרוח והמעש. באמצעות הרוח של עמנו. זה הנשק הסודי שלנו, אין לנו נשק אחר. היום אנחנו הרבה יותר חזקים, אבל הרצון להשמיד אותנו לא השתנה. הוא היה קיים אז, הוא קיים גם היום והוא מלווה את עמנו הרבה שנים. מה שהשתנה זה היכולת שלנו להשיב מלחמה שערה".

"ספגנו לפני 80 שנה את האסון הגדול ביותר בזה שלא היה לנו כוח מגן. לא היה לנו כוח שיכול להדוף את אלה שרוצים לכלותנו. היום יש לנו. זה התחיל במלחמת העצמאות וזה נמשך היום. זה השינוי הגדול ביותר בתולדות העם היהודי. מדינת ישראל, צבא ההגנה לישראל, כוחות הביטחון של ישראל והרוח של אזרחי ישראל, כולם - יהודים ולא יהודים יחד, שחוברים להדוף את ההתקפה ואת זה אנחנו עושים ונמשיך לעשות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו נביס את אויבנו, אין לנו ברירה אחרת. אנחנו עומדים יחד. את זה עושים רק יחד. כמו שעשינו את זה אז, ככה אנחנו עושים את זה היום. הדבר העיקרי שיש לנו זה מה שמיוצג פה בחדר הזה ומה שיוצג בטקס - זה גבורת הרוח ותעצומות הנפש. מורשת הדורות, ההבנה שאנחנו נלחמים בעצם על ארצנו, על עתידנו ועל קיומנו. אני רוצה לברך אתכם - אתם מייצגים את הרוח הזאת בצורה מופלאה. אז עלו והצליחו ונמשיך יחד להבטיח את נצח ישראל".

משיאי המשואות:

את משואת כוחות הבטחון, המייצגת את צה"ל, שב"כ, המוסד ומשטרת ישראל, יישאו סרן שביט בן משה, לוחם בצנחנים שהשתתף בקרב בקיבוץ רעים. אחיו, רס"ן אריאל בן משה, מפקד פלגה בסיירת מטכ"ל, נהרג בהיתקלות עם מחבל בעת שנלחם לטיהור בתים; מפקד המחוז הדרומי במשטרה ניצב אמיר כהן; לוחם השב"כ ע. שלחם בכפר עזה, וקצינת האיסוף מ. - נציגת המוסד, ילידת איראן.

בין משיאי משואת כוחות ההצלה: הפרמדיקית אושרית חדד, מתנדבת איחוד הצלה ד"ר תמר שלזינגר, מתנדבת במוקד "חוסן" של איחוד הצלה, שקיבלה את שיחתם של הילדים מיכאל ועמליה עידן, שהוריהם נרצחו ואחותם הקטנה אביגיל נחטפה, ובמשך 12 שעות שמרה על קור רוח, הרגיעה ועודדה את הילדים המסתתרים, ונשארה איתם עד להגעת החילוץ. כיחד עימן יהיו מתנדבת זק"א נורית אירן כהן ומפקד צוות תחנת הכיבוי בשדרות, יואל דמרי.

את משואת כיתות הכוננות ישיאו ענבל ליברמן מניר עם, שהובילה את הלחימה בקיבוץ בשמחת תורה; ברק שלום מקיבוץ עלומים, שהוביל את הלחימה מול מחבלי החמאס בקיבוץ; אביחי אליה מחוות יאיר, שלחם יחד עם 9 מחבריו כשהם חמושים באקדחים בלבד, ונפצע באורח קשה; טל לויט ממטולה, שביתו נפגע מפגיעה ישירה של טיל לבנוני, ויחד עם חבריו מכיתת הכוננות ממשיך להילחם על הגנת המושבה.

משואת המחלצים תודלק על ידי יוסף אלזיאדנה, נהג מיניבוס מרהט שבשמחת תורה חילץ 30 ניצולים מהטבח במסיבה ליד רעים, אך איבד קרוב משפחה שנרצח, וארבעה מבני משפחתו נחטפו לעזה; הרב שחר בוצחק מאופקים, שהשתתף בלחימה מול מחבלי החמאס, גם לאחר שנפצע; רמי דוידיאן ממושב פטיש שהוביל בשבת השחורה מבצעי חילוץ והציל את חייהם של יותר מ-700 בני אדם.

את משואת חזית ההסברה ישיאו יוסף חדאד, השחקן הבינלאומי נת'ניאל (נייט) ואלה קינן. חדאד, בן למשפחה ערבית נוצרית מחיפה, התנדב לשירות קרבי בצה"ל, שירת כמפקד ונפצע קשה במהלך מלחמת לבנון השנייה. קינן, בלוגרית טיולים, נכדה למקימי קיבוץ כפר עזה, הסבה לאחר טבח 7 באוקטובר את כל פעילותה ברשתות החברתיות לטובת המאבק ההסברתי למען מדינת ישראל. בוזוליץ' שחקן טלוויזיה ומשפיען אוסטרלי, ותומך נלהב של מדינת ישראל. עמוד האינסטגרם שלו מנגיש למיליוני עוקבים את סיפורה של ישראל ואת נקודת המבט הישראלית.

המהנדס בועז לוי, תא"ל (מיל.) פיני יונגמן ואל"מ (מיל.) שאול לוי ישיאו את אחת משתיים עשרה משואות הגבורה. בועז לוי, ממובילי פרויקט ה'חץ' ותפיסת ההגנה השכבתית, כיהן כמהנדס הראשי וראש תכנית 'חץ' במל"מ והוביל למבצעיות 'חץ 2' והמצאת 'חץ 3'.

תא"ל יונגמן שירת במערך ההגנה האווירית. הוא ממייסדי מערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד' וממובילי התוכנית. כיום הוא ראש חטיבה במערכות ההגנה האווירית ברפאל. אל"מ לוי הוא ממייסדי מערך השליטה והבקרה של מערך ה'חץ' בחברת אלביט.

להדליק את משואת הרפואה והשיקום נבחרו הפרמדיקית גאיה צוברי, שנכנסה לעזה ונפצעה. האחות ענת בן דור, ממחלקת השיקום האורטופדי בבית החולים שיבא בתל השומר; ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המרכז לרפואה דחופה בבית החולים סורוקה בבאר שבע; ד"ר דקלה מצליח, רופאה בבית החולים ברזילי באשקלון והרב יוסף ערבליך, שהעמותה שהקים, "למענכם", מטפלת בפצועי צה"ל רבים.

אורי מגידיש, שנחטפה לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ושוחררה במבצע צבאי, תשיא משואה יחד עם קצינת הנפגעים סגן אלוף ליאת נפש, נציגת המערך הממשלתי והצבאי המלווה את משפחות השבויים והנעדרים.

לוחם הלח"י עזרא יכין, איריס חיים, אמו של יותם הי"ד שנהרג בעזה, עברי לידר, רביב כנר וחיים אוליאל ישיאו יחד משואה כנציגים של הרבים שפעלו לחיזוק הרוח הישראלית.

אל"מ (מיל) ורדה פומרנץ, שהייתה קצינת הנפגעים בפועל של חטיבת גולני בקרבות מלחמת יום הכיפורים, והיום ראש מערך הנפגעים, תשיא יחד עימם בשל התנדבותה לסייע למשפחות השכולות. פומרנץ איבדה את בנה דניאל, לוחם גולני, בצוק איתן.

תגיות:יום העצמאותמשואותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה