אמונה

למה נולדים בעולם תינוקות עם צרכים מיוחדים?

גלה את התשובה המדהימה לשאלה שמטרידה רבים: מדוע תינוקות נולדים עם מגבלות קשות?

אא

"חברתי ילדה תינוקת עם תסמונת נדירה שהפכה אותה לבעלת נכות חמורה", כותבת גולשת בכאב לרב אהרן מוס, "תוחלת החיים הצפויה של תינוקת זו היא לא יותר מעשר שנים. אני פשוט לא מבינה מדוע ה' עושה זאת. אם יש מטרה בחיים, מהי המטרה בחיים כה קצרים ועצובים?"

"כל לידה היא הימור", השיב הרב אהרן מוס בתשובה נפלאה שפורסמה באתר 'בית חב"ד'. "הנשמה יורדת לעולם כשהיא תמימה וטהורה. אך יתכן שלא תישאר כזו. העולם הזה הוא מבוך של שבילים הפונים לכל מיני צדדים, לטוב ולרע, וזו הבחירה שלנו לאיזה כיוון ללכת. כאשר הנשמה נכנסת לתוך גוף, היא חופשית ולכן היא פגיעה לרוע ולשחיתות. בעוד שמעשים טובים מעלים את הנשמה לדרגה גבוהה, כל מעשה רע מטיל דופי בנשמה.

"נשמות מסוימות הן כה נעלות, שפשוט לא כדאי להמר עליהן", הוסיף הרב מוס להסביר. "נשמות אלה הן יותר מדי יקרות מכדי להסתכן בכניסה לגוף. הן יותר מדי גבוהות מכדי לרדת לעולם הזה. אך אם היתה נבחרת החלופה האחרת, לא לרדת ולא להגיע כלל לעולם הזה, משמעות הדבר היא שלא היינו מצליחים לפגוש בנשמות קדושות ונעלות אלו, ולא היינו זוכים לשמוע את המסר שלהן.

"לכן הנשמות האלו כן יורדות לעולם, אך כדי להיות מוגנות מן הרוע הפוטנציאלי של הקיום עלי אדמות, הן נשלחות לגוף שלא יתפשר על קדושתן. הן נכנסות לעולם בצורה שהיא מעל חטא ורוע", לשון הרב מוס, שהרחיב בדבריו: "מנקודת מבט גופנית טהורה אנו קוראים לבעלי נשמות אלה 'בעלי מום' או 'נכים'. מנקודת מבט של הנשמה, הם מוגנים. הם לעולם לא יחטאו. שהייתם בעולם היא בדרך כלל קצרה, ובמונחי העולם הזה היא נראית עצובה. אך הם שמרו על הטוהר שלהם ומילאו את שליחותם.

"נשמות מיוחדות אלו מזכירות לנו שאהבה אמיתית אינה זקוקה לסיבה. לעתים קרובות אנו אוהבים אנשים בגלל מה שהם נותנים לנו - אוהבים ילדים משום שהם חמודים, פקחים והשגיים; אנו אוהבים את בן/בת הזוג שלנו בגלל התענוג ושביעות הרצון שהם מעניקים לנו; אנו אוהבים את הורינו בגלל דאגתם לנו. זוהי אהבה, אך היא אינה טהורה.

הרב הוסיף: "כאשר נולד ילד שלעולם לא ישיג הצלחה, שאינו יכול לספק מקור גאווה להורים, כל הסיבות החיצוניות לאהבת אותו ילד נופלות, ומה שנשאר זו האהבה הטהורה ביותר שיכולה להיות. ילדים אלה הם אהובים לא בגלל מה שהם עושים עבורנו ולא בגלל מה שהם יהיו ביום מן הימים, אלא פשוט משום שהם קיימים.

"נשמות טהורות אלו מזכירות לנו כיצד צריכה האהבה להיות. רק נשמה קדושה וטהורה כזו יכולה לעורר רגש כה קדוש וטהור. אנו יכולים רק לעמוד ביראת כבוד מולם, ומול ההורים והידידים הדואגים להם. ואנו יכולים רק להודות לכל אלה על שנתנו לנו לרגע להבין מהי באמת אהבה אמיתית", סיים הרב מוס את תשובתו.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:תינוקותצרכים מיוחדיםאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה