חם ברשת

ביקש 4 שקלים מחצי מיליון איש כדי לקנות דירה: "לא האמנתי שיעבירו כסף"

הסיפור המדהים של אלון ואשתו: השניים העלו פוסט הומוריסטי בקבוצת הפייסבוק, אבל תוך דקות הכסף זרם והוא עצר את הזרמת הכספים. "יכולתי לקבל באותו רגע 100 אלף שקל", אמר

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

מחירי הדיור בארץ חוזרים לזנק אחרי ירידות קלה בשנה שעברה. הריבית גבוהה, רבים עדיין לא יכולים לקבל משכנתא ולכן זוג צעיר פנה לעזרת הציבור. אלון זאבי, תושב המרכז, כתב פוסט הומוריסטי בקבוצת פייסבוק בשם Secret Tel Aviv - הוא פנה לחצי מיליון החברים, וביקש בקשה צנועה: שישלחו לחשבונו 4 שקלים כדי לקנות בית.

"שלום לכם 524,611 אנשים יקרים, ראיתי דירה לקנייה במחיר ממש שווה, של שני מיליון שקלים. אשמח אם כל אחד יפקיד לי רק 4 שקלים לחשבון. את העודף אתרום למי שצריך", כתב. זאבי לא כתב את מספר הטלפון שלו, כי התבדח, אבל תוך מספר דקות, הכסף התחיל לזרום ועם ישראל הוכיח שוב עד כמה הוא מסוגל להתאחד כדי לעזור לאנשים.

אחרי שגילה כי גולשים הודיעו שהם מעבירים לו כסף, אלון הרים גבה ולא האמין שיעבירו לו כסף. הוא עצר מיד את התהליך. "העליתי את הפוסט בצחוק, ואז ראיתי שאנשים רציניים", סיפר ל-N12 על ההפתעה, "לא באמת חשבתי שכולם יזרמו, אבל אמרתי לעצמי שאין לי מה להפסיד. אם כולם היו באמת מעבירים ארבעה שקלים יכול היה להיות עודף של 100 אלף שקל בערך - שאותם הייתי תורם, אבל כמובן הכול בגדר אשליה".

אבל זה לא הכל: בעקבות הצלחת הפוסט, חברים נוספים בקבוצה החלו להעלות פוסטים בנוסח דומה. אחד מהם כתב: "יש דירה ממש חמודה שממש בא לי – היא עולה שני מיליון שקלים, ובעיקרון אם כל חבר בקבוצה יעביר לי שלושה שקלים - הדירה תהיה שלי. לא תפנקו?".

זאבי אמנם חסם את אפשרות ההעברה מהר, אבל גילה כי כבר העבירו לו כ-300 שקלים לפני שהספיק להודיע שמדובר בפוסט ציני. הוא סיפר כי הוא ובת זוגו גרים בשכירות, הוא עובד כאחראי הזמנות בחברת יבוא והם לא מאמינים שיצליחו להגיע לדירה אי פעם. "אמא שלי נפטרה לפני שנתיים בדירת דמי מפתח בפלורנטין, גדלתי בדירה הזו 35 שנים וניסיתי להילחם עליה, אבל הפסדתי", הוסיף בראיון. ""אולי בתת-מודע המחשבה עליה גרמה לי לעלות את הפוסט הזה. אבל זה סיוט, והמצב במדינה הולך ונעשה יותר גרוע מהבחינה הזאת - אני משלם 5,500 שקלים שכירות ובעל הבית מתכוון לעלות אותו ל-5,800 - ממה שאשתי ואני מרוויחים יהיה בלתי אפשרי להתקיים ככה".

תגיות:ויראלירכישת דירהפייסבוקמחירי הדיורמחירי הדירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה