חדשות בריאות

מיליוני חיידקים בבקבוקי דיו לקעקועים ואיפור קבוע

מחקר חדש של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מצא מיליוני חיידקים בבקבוקי דיו לקעקועים ואיפור קבוע: "דיו קעקועים מזוהם עלול לגרום לזיהומים ופציעות חמורות"

אא

בקבוקים אטומים של דיו לקעקועים ולאיפור קבוע, המסומנים כסטריליים, הכילו מיליוני חיידקים שעלולים להיות מסוכנים, כך עולה ממחקר חדש של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

לינדה כץ, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה ב- FDA וחלק מצוות המחקר, אמרה לרשת החדשותCNN  כי "מכיוון שהדיו מוזרק עמוק לתוך העור, שבו חיידקים מסוימים יכולים לשגשג, דיו קעקועים מזוהם עלול לגרום לזיהומים ופציעות חמורות. פתוגנים או חומרים מזיקים אחרים בבקבוקי הדיו שנבדקו יכולים לעבור ממקום ההזרקה דרך הדם ומערכות הלימפה לחלקים אחרים בגוף".

כץ המשיכה והסבירה כי "כאשר מתרחשת התפשטות מערכתית, חיידקים יכולים לגרום לסיבוכים מסכני חיים, כגון אנדוקרדיטיס (דלקת פנים הלב) או הלם ספטי, שהוא השלב האחרון והחמור ביותר של אלח דם". אלח דם, הנקרא גם הרעלת דם, הוא מצב מסכן חיים שנגרם בעקבות תגובה מוגזמת של מערכת החיסון לזיהומים. אם לא מטפלים בו במהירות, אלח דם יכול לפגוע בכל איברי ורקמות הגוף.

לדברי כץ, תסמינים אחרים, נפוצים יותר, של זיהומי דיו קעקועים כוללים פריחות במקום המקועקע, אימפטיגו (זיהום עור חיידקי) וצלוליטיס הדורש טיפול אנטיביוטי. לדבריה, נשים עם איפור קבוע ואנשים עם קעקועים רבים או גדולים על העור נמצאים בסיכון גבוה יותר לסבול מדיו מזוהם: "בעוד שגם קעקועים וגם איפור קבוע יכולים להיות מסוכנים אם משתמשים בדיו מזוהם, איפור קבוע סביב אזור העיניים עלול להוות סיכון גבוה יותר מכיוון שחיידקים עלולים להיכנס לעין ולגרום לזיהום".

 

האם איפור קבוע על פי ההלכה? לחצו כאן לתשובה

למה אסור לעשות קעקועים? לחצו כאן

תגיות:קעקועיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה