פיתוח האישיות

אין לכם כוח? 5 דרכים להתחיל ולסיים את היום עם חיוך

מרגישים שאתם לא מסוגלים לפתוח את היום? גם אחרי שקמתם מהמיטה, לוקח לכם שעות "להתניע" ולהיות בשמחה? אספנו עבורכם חמש דרכים פשוטות ומוכחות מחקרית, שיעזרו לכם להתחיל את היום באנרגיה חיובית, לצאת מהדכדוך, ולסיים את היום עם תחושת סיפוק. שמחה אפשרית

אא

אם גם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים להתחיל את היום בתחושה חיובית – דעו שאתם לא לבד. בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית בפנייה למרכזי בריאות הנפש מתוך מצוקה, לחץ וחרדה. תקופת המלחמה, בצירוף חדשות וכותרות מלחיצות, עושות את שלהן - לאנשים רבים פשוט קשה לקום בבוקר עם אנרגיה. אספנו חמש שיטות פשוטות, ומבוססות מחקרית שיעזרו לכם להתחיל את היום עם חיוך על הפנים, ולסיים אותו בתחושת סיפוק אמיתית.

 

  1. אתם אחראים למה שנכנס לתודעה שלכם

שננו את המשפט הזה שוב ושוב: אתם האחראים הבלעדיים על מה שנכנס לתודעה שלכם. יש לכם בחירה בכל רגע ורגע איזה מידע לצרוך, מה לקרוא, מה לראות ומה לשמוע. למרות שזו נראית כמוסכמה חברתית, אין שום חובה להקשיב או לקרוא חדשות. אין שום חוק בעולם שמחייב אתכם לצרוך חדשות מדי בוקר, ערב או כל שעה אחרת. המציאות שבה אנחנו מוצפים בהתראות לנייד או מדליקים את הרדיו בכל שעה כדי לשמוע חדשות – היא לא הגיונית. אתם לא תפסידו כלום, ומה שחשוב יגיע אליכם בכל מקרה.

טיפ מעשי: ממש ברגע זה כבו את כל ההתראות בנייד.

טיפ 2: צרכו תוכן ממלא, משמח וחיובי. כתבות מועילות, שירים שמחים, תוכניות מחזקות – כל מה שבאמת עושה לכם טוב. לא בטוחים מה עושים לכם טוב? שבו והכינו רשימה. אם המילה "חדשות" לא כלולה ברשימה הזו, פשוט אל תצרכו!

 

  1. התחילו את היום עם מטרה - "סוף מעשה במחשבה תחילה"

התחילו את היום עם מחשבה על מה שאתם רוצים להשיג, ותכננו כיצד תוכלו להגיע למטרה זו. מטרה ברורה וממוקדת יכולה להעניק לכם מוטיבציה. לא בטוחים מה המטרה שלכם להיום? מצאו מטרה קטנה כמו "2 ליטר מים ביום", והתמקדו בה. אחרי שתעמדו בהשגת המטרה תרגישו סיפוק – מה שיעלה לכם אוטומטית את מצב הרוח.

איך עושים זאת? לאחר קביעת המטרה הגדולה פרקו אותה למטרות ומשימות קטנות. מיקוד במשימות קטנות, מקל על התהליך. לדוגמה, במקום לראות את כל הבית כמטלה אחת גדולה, חלקו את המשימות לחדרים, או אפילו לפעולות ספציפיות כמו שטיפת כלים או סידור הכביסה. שוב, השגת המטרה הגדולה, גם אם בצעדים קטנים, תביא אתכם לתחושת סיפוק עצמי ושמחה. חיוך ראשון מתחיל לעלות על הפנים.

 

  1. שמירה על תנועה

"כבר אמרו חכמינו ז"ל: 'כל ההתחלות קשות'. ואכן, קשה מאוד להתחיל דבר חדש, בפרט כשמדוכדכים. יחד עם זאת, ישנו כלל ידוע בפיזיקה שאומר: 'דברים בתנועה נוטים להישאר בתנועה'. זאת אומרת שאם תגרמו לעצמכם לעשות פעולה קטנה כלשהי (תנועה קטנה), הפעולה הזאת תגרום לכם להמשיך ברצף פעולות נוסף. מכירים את זה שאין לכם שום חשק לנקות או לסדר את הבית, ואתם אומרים "רק אדיח כלים"? פתאום אתם מוצאים את עצמכם שואבים את הספות ושוטפים את הבית? זה בדיוק זה. כל פעולה קטנה שתעשו תגרום לכם להמשיך ברצף פעולות נוסף. התחילו במשהו קטן, כמו שטיפת כלים או קיפול כביסה, ותראו איך אוטומטית אתם מרגישים מוכנים לעשות יותר.

 

  1. אמירות חיוביות

אמירות כמו "אני בשליטה על הזמן שלי" ו"אני יכול לבצע משימות קטנות" יכולות להגביר את המוטיבציה, ולעזור לכם להאמין ביכולתכם להתמודד עם המשימות היומיות.דיבור חיובי לעצמכם הוא נקודת מפתח בשמירה על האנרגיה והשמחה שלכם במהלך היום. הפכו מודעים לאופן הדיבור שלכם לאדם הקרוב אליכם ביותר – אתם. מה נפוץ אצלכם יותר? האם מילים רעילות כמו: "איזה טיפש אני, למה עשיתי את זה?!", או אולי: "אני נהדר, עשיתי צעד נפלא". היו כנים. הדיבור משפיע ישירות על המוח. דברו אל עצמכם רק טוב – חיוך שני כבר על השפתיים.

 

  1. סיימו את היום ברשימת הישגים וכתיבת תודות

אם פתחנו את היום בקביעת מטרות – כדאי מאוד לסיים אותו בכתיבת ההישגים. נשב ונכתוב: "מה כן הצלחנו לעשות היום? איזה דבר נחמד עשינו היום למען אחרים? כיצד היינו היום טובים יותר לעולם?". כל דבר קטן נחשב ומעלה מצב רוח באופן מיידי. אגב, זה גם כלי נהדר לעבודה עם ילדים על חיזוק הביטחון העצמי, ושמירת האנרגיה שלהם במהלך היום.

בסופו של דבר, הבחירה להתחיל ולסיים את היום עם חיוך היא בידיים שלנו. עם הכלים הנכונים, נוכל להתחיל כל יום עם אנרגיה. נתחיל את הבוקר עם מטרה וצריכה בריאה של תוכן, ונסיים ברשימת הישגים חיוביים. עם קצת מאמץ ומודעות, נוכל להכניס זריקות אנרגיה ושמחה שיתנו לנו כוח להתחיל ולסיים את היום עם חיוך. זה אפשרי.

יש לכם טיפים משלכם? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:חיוךאנרגיהמצב רוחיום טובדיבור חיוביהתפתחות אישית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה