בריאות ותזונה

מה מלוכלך יותר – המצעים שעליהם אתם ישנים בלילה או האסלה בשירותים?

עשרות מיליוני חיידקים מצטברים על הסדינים שלכם, אך פעמים רבות אתם לא מכבסים אותם. כמה זה מסוכן, ומה אפשר לעשות נגד התופעה? הנה מה שקבעו מומחים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם ישנים עם מזגן בלילה, כמו רוב הישראלים שמתקשים להירדם בלעדיו, יכול להיות שאתם מזיעים מעט פחות. ועדיין, אלה שמתכסים בלילה עלולים להפריש זיעה ישירות לסדינים ולציפיות הכריות. מומחים קבעו לאחרונה כי הציפיות שעליהם אתם ישנים עשויות להיות מלוכלכות יותר מהאסלה שלכם בשירותים.

ד"ר גארת' ניי, ראש חוג בפקולטה למדעי הרפואה, אמר לאתר וולס אונליין שכל אחד חייב להחליף את הסדינים והציפיות לפחות פעם בשבוע, זאת כדי למנוע הצטברות וצמיחה של חיידקים עליהם, גם אם אף אחד אחר לא ישן עליהם. 

"במונחים של חיידקים, מספר מחקרים הראו שיש 17,000 יותר מושבות חיידקים על ציפית כרית לאחר שבוע בהשוואה למושב אסלה. החדשות המרגיעות הן שסביר מאוד שהחיידקים האלה מגיעים מכם - ולכן אינם מזיקים", הוא אומר. "אם מישהו אחר ישן אצלכם במיטה, זה כבר סיפור אחר".

מחקר מצא בעבר כי לאחר שבוע ללא כביסה, ציפיות הכרית נושאת כ-3 מיליון חיידקים לאינץ' אחד רבוע. כלומר – מדובר בעשרות מיליוני חיידקים על הסדינים שלכם. ההערכה היא שמתוך כמות הזעה, כשליש נספג לתוך המצעים או ישירות לבגדים שלנו. ניי סבור כי "הגוף מחליף תאי עור שמובילים לנשירה של תאי עור אחרים. כשאנשים מאבדים בממוצע 500 מיליון תאי עור ביום, הגוף מייצר הפרשות אחרות. זו סיבה מספיק טובה לעשות כביסה".

בעיות אחרות שעלולות להיווצר הן צמיחת פטריות או הצטברות קרדית אבק. לדברי ניי, מחקרים הוכיחו כי בכרית ממוצעת יש עד 16 מיני פטריות.

מומחית אחרת קבעה כי "כשאתם ממהרים לסדר אותה, אתם מסתכנים בלכידת אוויר לח מתחת לשמיכות, מה שעוזר לזוחלים המגעילים להתרבות". ניי הציע במאמרו להימנע משימוש במצעי פוליאסטר ולהחליפם בכותנה או פשתן. ההמלצה היא לכבס את המצעים בטמפרטורה של 60 מעלות.

תגיות:חיידקיםסדינים מלוכלכיםקרדית האבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה