חדשות בארץ

היכן הוסתרו, ומי הביא את המודיעין? פרטים חדשים על חילוץ הגופות וסיפורי החטופים

צה"ל חילץ את גופותיהם של החטופים מיה גורן, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם (במיל') רביד אריה כץ משבי חמאס בעזה. פרטים חדשים על החילוץ

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

פרטים חדשים על חילוץ גופותיהם של 5 חטופים ישראלים: צה"ל חילץ את גופותיהם של החטופים מיה גורן, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם (במיל') רביד אריה כץ משבי חמאס בעזה - כך עדכנו הבוקר (חמישי) צה"ל והשב"כ.

החטופים הוסתרו במנהרה במרחב חאן יונס, והחילוץ בוצע כחלק מהפשיטה של אוגדה 98 בחאן יונס בימים האחרונים. בפעולת החילוץ לקחו חלק גם לוחמי הנדסה ויהל"ם. החילוץ התבצע על בסיס מודיעין מדויק והצבעה ספציפית של שב"כ ואמ"ן והמפקדה של ניצן אלון, ללא חיכוך או מגע עם מחבלים.

הגופות הועברו לשטח הארץ בתוך נגמ"ש נמ"ר. לוחם צה"ל, ככל הנראה במילואים, תיעד את פינוי הגופות בנגמ"ש והסרטון הופץ ורץ ברשת. בצה"ל החלו בתחקור אירוע זה וצפויים להעניש בחומרה רבה את הלוחם - וייתכן שגם חיילים אחרים, אם היו מעורבים בכך.

גורן נרצחה בקיבוץ ניר עוז במהלך הטבח הנורא בשמחת תורה. גולדין, כץ, אחימס וקיריל ברודסקי נפלו בקרב בעת שניסו להדוף את המתקפה האכזרית של מחבלי חמאס.

קיריל ברודסקי ותומר אחימס הי"ד

קיריל ברודסקי ותומר אחימס היו חיילי החפ"ק של אלוף משנה אסף חממי הי"ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. בשבת בבוקר, ב-6:29, היו אל"מ חממי ושני חיילי החפ"ק שלו הראשונים לזנק ללחימה.  

הם הגיעו לקיבוץ נירים וניהלו קרב גבורה של ממש מול עשרות מחבלים. הם הצליחו לחסל רבים מהם, ובדיעבד התברר כי הצילו חיים רבים. בשעה 7:05 נשמע אחימס בקשר: "קודקוד נפגע, דורש פינוי מיידי". הפינוי לא הגיע. גופותיהם של חממי ושל שני לוחמי החפ"ק שלו נחטפו לרצועת עזה.

אורן גולדין הי"ד

אורן גולדין (33), חבר קיבוץ ניר יצחק, היה חבר בכיתת הכוננות של היישוב. יחד עם חברי הכיתה הוא לחם בגבורה מול עשרות מחבלים, והגן בגופו על חיי התושבים.

גולדין נפל בקרב בשמחת תורה, ומאז גופתו הוחזקה בידי חמאס. הוא הותיר אחריו את אשתו אושרית, ותאומים בני שנתיים: אביב ואילי.

רביד כץ הי"ד

רביד כץ הוגדר כנעדר, ורק 7 שבועות לאחר הטבח קיבלו בני משפחתו את ההודעה כי הוא נרצח במתקפת הטרור וגופתו נחטפה לרצועה.

רביד, בן 51 במותו, התגורר בקיבוץ ניר עוז. הוא הותיר אחריו את בת זוגו רויטל ושלושה ילדים: שחר, שירה ועלמה – בת חצי שנה בלבד.

מיה גורן הי"ד

מיה, הגננת של ניר עוז, נפצעה קשה במהלך הטבח ונחטפה לרצועה, יחד עם בעלה אבנר. ב-16 באוקטובר, כשבוע לאחר הטבח, גורם רשמי בישר לילדיהם שהניידים של הוריהם אוכנו ברצועת עזה, והם הוגדרו חטופים. יומיים מאוחר יותר התבשרו הילדים שגופת אביהם אבנר זוהתה, ושהוא נרצח. בהמשך כאמור נמסר כי גם אמם נרצחה.

הרב זמיר כהן במסרי חיזוק וניחום למשפחות השכולות:

אנא קראו פרקי תהילים עבור החטופים

פרק כ

לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד׃ יַעַנְךָ יְהֹוָה בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב׃ יִשְׁלַח־עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ׃ יִזְכֹּר כׇּל־מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה׃ יִתֶּן־לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכׇל־עֲצָתְךָ יְמַלֵּא׃ נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵם־אֱלֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְהֹוָה כׇּל־מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ׃ עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְהֹוָה מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קׇדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ׃ אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַ֓חְנוּ בְּשֵׁם־יְהֹוָה אֱלֹהֵינוּ נַזְכִּיר׃ הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד׃ יְהֹוָה הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם־קׇרְאֵנוּ׃

פרק פג

שִׁיר מִזְמוֹר לְאָסָף׃ אֱלֹהִים אַל־דֳּמִי־לָךְ אַל־תֶּחֱרַשׁ וְאַל־תִּשְׁקֹט אֵל׃ כִּי־הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן וּמְשַׂנְאֶיךָ נָשְׂאוּ רֹאשׁ׃ עַל־עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד וְיִתְיָעֲצוּ עַל־צְפוּנֶיךָ׃ אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא־יִזָּכֵר שֵם־יִשְׂרָאֵל עוֹד׃ כִּי נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו עָלֶיךָ בְּרִית יִכְרֹתוּ׃ אׇהֳלֵי אֱדוֹם וְיִשְׁמְעֵאלִים מוֹאָב וְהַגְרִים׃ גְּבָל וְעַמּוֹן וַעֲמָלֵק פְּלֶשֶׁת עִם־יֹשְׁבֵי צוֹר׃ גַּם־אַשּׁוּר נִלְוָה עִמָּם הָיוּ זְרוֹעַ לִבְנֵי־לוֹט סֶלָה׃ עֲשֵה־לָהֶם כְּמִדְיָן כְּסִיסְרָא כְיָבִין בְּנַחַל קִישוֹן׃ נִשְׁמְדוּ בְעֵין־דֹּאר הָיוּ דֹמֶן לָאֲדָמָה׃ שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵימוֹ כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע כׇּל־נְסִיכֵימוֹ׃ אֲשֶׁר אָמְרוּ נִירְשָׁה לָּנוּ אֵת נְאוֹת אֱלֹהִים׃ אֱלֹהַי שִׁיתֵמוֹ כַגַּלְגַּל כְּקַשׁ לִפְנֵי־רוּחַ׃ כְּאֵשׁ תִּבְעַר־יָעַר וּכְלֶהָבָה תְּלַהֵט הָרִים׃ כֵּן תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם׃ מַלֵּא פְנֵיהֶם קָלוֹן וִיבַקְשׁוּ שִׁמְךָ יְהֹוָה׃ יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ עֲדֵי־עַד וְיַחְפְּרוּ וְיֹאבֵדוּ׃ וְיֵדְעוּ כִּי־אַתָּה שִׁמְךָ יְהֹוָה לְבַדֶּךָ עֶלְיוֹן עַל־כׇּל־הָאָרֶץ׃

תגיות:חטופיםחילוץחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה