בריאות ותזונה

בלי כימיקלים: 5 דרכים טבעיות שיגרמו לבית שלכם להריח מדהים

רוצים בית שמריח נפלא, אבל לא מעוניינים להשתמש בכל מיני מבשמים כימיים מזיקים? מעוניינים בריח נעים ורענן בכל חדרי הבית? אספנו לכם חמש דרכים טבעיות וקלות, שיגרמו לבית שלכם להתמלא בניחוחות טובים. משימוש בצמחים ועד לשמנים אתריים, כל הטיפים כאן יעזרו לכם לשמור על ריח רענן וסביבה ביתית בריאה ונקייה. הנותן ריח טוב

אא

כולנו מכירים את הרגע הזה שבו אורחים מפתיעים מגיעים הביתה, ואנחנו תוהים אם הריח של הדגים המטוגנים מארוחת הערב עדיין נוכח. ומה לגבי ריח הנעליים של הילדים שמונחות ממש ליד הדלת? רבים מאיתנו משתמשים במטהרי אוויר כימיים למיניהם על מנת להפיג ריחות לא נעימים, אך למבשמים האלו חסרונות רבים. ישנן 5 דרכים פשוטות וקלות שיעזרו לכם לעשות את אותה פעולת בישום, רק בעזרת חומרים טבעיים לחלוטין.

פתחו חלון

הטיפ הראשון ברור מאליו, אך אי אפשר לדלג עליו: בכל בוקר, לא משנה אם בחוץ חם או קר, פותחים את כל החלונות בבית לפחות ל-5 דקות. מכניסים הביתה משב רוח רענן. אוויר צלול ונקי זה השלב הראשון ליצירת ריח נעים בבית.

שמנים אתריים

השמנים האתריים הם פתרון טבעי מעולה ליצירת ריחות נעימים בבית. הם מגיעים ממגוון רחב של צמחים ופרחים, וכל אחד מהם נושא ניחוח ייחודי ויתרונות בריאותיים. שמן לבנדר, למשל, ידוע בהרגעת הנפש ויצירת אווירה שלווה, ושמן לימון מסייע ברענון האוויר ומוסיף תחושת ניקיון.

אפשר לטפטף כמה טיפות שמן אתרי על כדור צמר גפן, ולהניח אותו בפינות החדרים. דרך נוספת היא להשתמש במפזר שמנים (דיפיוזר) כדי לפזר את הריח ברחבי הבית.

להכין תמצית בישול טבעית

תמציות בישול טבעיות הן דרך קלה וזולה ליצירת ריחות נעימים בבית. ניתן להשתמש במרכיבים שיש לכל אחד במטבח, ולבשל אותם על הכיריים כדי להפיץ ניחוח משכר ברחבי הבית.

נסו להרתיח סיר קטן עם מים, מקלות קינמון, פרוסות תפוז, ציפורן ווניל. הניחוחות המתוקים ימלאו את הבית ויצרו אווירה נעימה ומזמינה.

צמחים ועציצים

צמחים ועציצים הם לא רק יפים, אלא גם משחררים ריחות טבעיים שמעשירים ומטהרים את האוויר בבית. צמח הנחש הידוע גם בשם "צמח החרב" או "לשון החמות", הוא אחד מהצמחים הטובים ביותר לטיהור האוויר. הוא מסיר חומרים רעילים כמו פורמלדהיד, בנזן וטריכלורואתילן מהאוויר, ומשחרר חמצן בלילה, מה שהופך אותו למושלם גם לחדרי שינה. צמחים נוספים המטהרים את האוויר בבית תמצאו כאן.

קליפות הדרים

קליפות הדרים הן פתרון זול ונפלא להפצת ריח נעים בבית. במקום לזרוק את הקליפות של התפוזים, הלימונים או האשכוליות, השתמשו בהן כדי להוסיף ניחוח מרענן וטבעי לבית. פשוט פזרו קליפות הדרים בתחתית פח האשפה, או הניחו אותן על אדן החלון במטבח כדי לנטרל ריחות לא נעימים.

סודה לשתייה

סודה לשתייה ידועה ביכולתה לספוג ריחות לא נעימים, והיא יכולה להיות פתרון מעולה לכל אזור בבית .פזרו מעט סודה לשתייה בתוך כלי פתוח, והניחו אותו בארון הנעליים או במקרר כדי לספוג ריחות לא נעימים.

הטבע מלא בפתרונות יעילים לטיהור ובישום האוויר, כל מה שנדרש זה קצת יצירתיות ורצון טוב. צמחים טבעיים, שמנים אתרים, ואפילו קליפות תפוזים – יכולים לשמש כחלופה בריאה לתכשירים כימיים. עם קצת ידע וכמה טיפים פשוטים, תוכלו ליצור בביתכם אווירה נעימה ובריאה. מוכנים לנסות?

יש לכם טיפים משלכם ליצירת ריח נעים בבית? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:בריאותסודה לשתיהריחותשמנים אתרייםריח טוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה