בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: מה יותר בריא, טחינה או חומוס?

בדיקה שנערכה מעלה את היתרונות של שני המאכלים הפופולריים בישראל. מה יותר בריא, מתי מומלץ לצרוך כל אחד מהם ומה הולך טוב יותר בתוך פיתה? הנה התשובות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחת השאלות "הכי ישראליות שיש" היא: מה אתם מעדיפים בפיתה – חומוס או טחינה? שאלה אחרת, אפילו חשובה יותר, היא מה יותר בריא מהשניים. יכול להיות שאחרי שתקראו את התוצאות, שפורסמו בעיתון מעריב, אפילו תופתעו.

בכתבה של נאווה רוזנפלד ושלומית דיליאון, ניסו השתיים לברר האם חומוס בריא יותר מטחינה ומה הסגולות שיש במאכלים הללו.

"חומוס וטחינה הולכים ביחד ולחוד, שניהם מזונות עממיים, שכיחים במטבח הישראלי ומככבים בדיאטה הים תיכונית, שמומלצת כמעט באופן גורף על ידי ארגוני הבריאות בארץ ובעולם", הן קובעות.

החומוס נפוץ מאוד במטבח הישראלי. בבדיקה שלהן נמצא כי הוא עתיר בחלבון, בסיבים, בוויטמינים ובמינרלים. בבדיקה נמצא כי כמות החלבון בחומוס היא מהגבוהות שבמזונות שמקורם מעולם הצומח. הן הזכירו גם רכיב נוסף שנמצא בו - מתיונין, חומצת אמינו אחרת, בכמות קטנה. עוד נמצא, כי בדגנים היחס בין שתי החומצות הפוך: מעט ליזין, יותר מתיונין. לכן, הן ממליצות לצרוך חומוס בפיתה, בעיקר אם הוא מדגנים מלאים וכך יעלה הערך התזונתי של המנה.

בטחינה הגולמית, לעומת זאת, המרכיב העיקרי הוא גרעיני שומשום, שמכילים אחוזים גבוהים של שומן, לעתים יותר מחמישים אחוז. הטחינה מכילה חומצות שומן בלתי רוויות וביניהן כמות גבוהה של שומן לא רווי, כמו שיש בשמן הזית ובאבוקדו. בנוסף, הטחינה מכילה חלבון וגם מינרלים, ויטמינים ונוגדי חמצון.

בהמשך נערכה השוואה בין טחינה גולמית לטחינה משומשום מלא. הן ממליצות לבחור, כמובן, בטחינה משומשום מלא, שם היתרונות התזונתיים גדולים בהרבה: יותר סיבים תזונתיים, בערך פי 4 סידן - מה שחשוב למי שממעט בצריכה של חלב.

בשורה התחתונה, חומוס וטחינה מומלצים כחלק מתזונה מאוזנת וטובה, אבל משרתים מטרות שונות. מצד אחד, החומוס מספק שילוב נכון של חלבון, סיבים ושומנים. הטחינה, לעומת זאת, היא מקור טוב לשומנים איכותיים.

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:קטניותחומוסטחינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה