חדשות בארץ

דיווח: מוחמד דחלאן עשוי לעמוד בראש ממשל ברצועה ב"יום שאחרי"

שמו של בכיר הפת"ח לשעבר, מוחמד דחלאן, עלה בשיחות בין ישראל לארה"ב. דחלאן שוהה בגלות במדינות המפרץ וביקר באחרונה את הרשות הפלסטינית

חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)חאן יונס (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

בכירים בישראל, ארה"ב ומדינות ערביות פועלים להצבת בכיר פתח לשעבר מוחמד דחלאן, החי באמירויות, כאחראי על הביטחון ברצועת עזה ב"יום שאחרי" המלחמה. כך דווח היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

על פי הדיווח, דחלאן נחשב כגורם ש"מתקבל על הדעת" על ידי ישראל, ארה"ב ומדינות המפרץ. גורמים אמרו לעיתון האמריקני כי דחלאן עשוי לפקח על כוח הביטחון שיורכב מכ-2,500 פלסטינים, בתיאום עם כוחות בינלאומיים.

בישראל לא הגיבו לדיווח. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין אתמול בנאומו בקונגרס האמריקני כי "לאחר שנביס את חמאס, אני רואה עזה מפורזת ולא רדיקלית, כזו שלעולם לא תפנה את נשקיה כלפי ישראל. ברצועה יהיה ממשל פלסטיני שלא יפעל להשמיד את מדינת ישראל. זה המינימום שצריך לבקש. דור חדש של פלסטינים צריך ללמוד לחיות בשלום עם היהודים, ולא לבקש להורגם. פירוז ודה-רדיקליזציה הן מילות המפתח".

דחלאן הוגדר בעבר בישראל כ"מתון". ב-1994, לאחר חתימת הסכם אוסלו, מונה לראש מנגנון הביטחון המסכל בעזה. בינו לבין בכירים במערך הביטחון הפלסטיני, בהם ג'יבריל רג'וב, ראש "הביטחון המסכל" בגדה המערבית דאז, התגלעו סכסוכים, אשר הפכו את דחלאן לדמות שנויה במחלוקת בציבור הפלסטיני.

במהלך שירותו בתפקיד, דחלאן סיכל פיגועי טרור רבים, וקבע יחס תקיף כלפי האופוזיציה האסלאמית. כמו כן, הוא דחלאן משא ומתן עם גורמים ישראליים ואמריקניים, ואף שולב בשיחות בוועידת קמפ דייוויד בשנת 2000. במהלך האינתיפאדה השנייה פעל דחלאן למנוע פיגועים בשטח ישראל. ב-2001 הוא מתח ביקורת על החמאס והג'יהאד האסלאמי בשל החרפת האינתיפאדה.

על אף עמדותיו, גורמים ישראליים טענו כי דחלאן היה מעורב בטרור בתקופה הזו, באמצעות מקורבו רשיד אבו שבאכ ואנשי הביטחון המסכל, ואף האשימו אותו במעורבות ישירה בפיגוע באוטובוס הילדים בכפר דרום.

לאחר שסיים את תפקידו בעזה, מונה דחלאן לשר הפנים של הרשות ובהמשך שימש במספר תפקידים בממשלות של אבו מאזן. לאחר שביקר את הרשות והאשים אותה בשחיתות, התפטר וגלה מרצון לאמירויות.

בריאיון שהעניק לפני מספר חודשים לתקשורת במקום מושבו, סירב דחלאן לתמוך במתקפת החמאס על העוטף ואמר: "כולם חייבים לתת דין וחשבון על ההרס ברצועת עזה, הראשונים הם אנשי הרשות הפלסטינית במוקטעה".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:עזהמוחמד דחלאןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה