חדשות בארץ

מנכ"ל הביטחוניסטים: "חיכוך עם האויב מייצר מודיעין"

סא"ל במיל' ירון בוסקילה התייחס למבצע חילוץ גופות החטופים ושיבח את המודיעין הישראלי: "הוביל בחלק מהפעמים לבכירים בחמאס ובחלק מהפעמים לחטופים חיים או לגופות חטופים"

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

אחרי שגופותיהם של החטופים רביד כץ, מיה גורן, תומר אחימס, אורן גולדין וקירל ברודסקי הי"ד חולצו אתמול (רביעי), סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין לאתר מעריב ושיתף בתובנותיו בנוגע למבצע החילוץ ולהשפעתו על עתידו של המשא ומתן.

לדברי סא"ל בוסקילה, "מבצע חילוץ הגופות הוא הישג נוסף בשרשרת הישגים של צה"ל כחלק מהמאמץ לאתר ולהביא חזרה הביתה את החטופים. ההישג הזה הוא תוצאה של מודיעין איכותי שהושג על ידי לוחמי צה"ל ויחידות המודיעין בזמן התמרון של כוחות צה"ל".

בהמשך הוסיף בוסקילה: "חיכוך עם האויב מייצר מודיעין, זה כלל יסודי בכל לחימה. היעדר החיכוך מאפשר לאויב לפעול, לנוע במרחב ולבנות את יכולותיו מבלי להיחשף. הלחץ הצבאי, ההתקדמות והחיכוך הבלתי פוסק של כוחותינו מאז תחילת הלחימה ברצועה הביאו למודיעין איכותי ככל שהחיכוך והלחץ גברו".

לדבריו, בחלק מהמקרים המודיעין הוא זה שהוביל את הכוחות לתשתיות טרור. "בחלק מהפעמים לבכירים ולמפקדים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי ובחלק מהפעמים לחטופים חיים או לגופות חטופים", ציין. "ככל שהלחץ יגבר, כך יגדלו ההישגים ונראה יותר ויותר הצלחות שיובילו לאיתור חטופים".

"האם כל החטופים יוחזרו במבצעים צבאיים? כנראה שלא", סיכם בוסקילה. "אך הלחץ הצבאי הגובר יחזיר אותנו לשולחן המשרא ומתן במצב בו החמאס לחוץ להגיע לעסקה, עם הגב לקיר, כשהחטופים הופכים עבורו לנטל ולא לנכס. הצלחת מבצע חילוץ הגופות תלויה במודיעין מדויק ובביצוע מקצועי. זהו תהליך מורכב הדורש שיתוף פעולה בין יחידות צה"ל, שב"כ וגופי המודיעין השונים".

הטיקטוק הורס את הנוער, גופים רדיקליים משווקים קורסי "החזרה בשאלה" לדתיים - ואין סיכוי שנעמוד מנגד! הצטרפו אלינו >>

 

תגיות:חטופים בעזהחילוץ גופותהביטחוניסטיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה