תוכן שיווקי

זו הסיבה שהשקעה בבוקרשט הפכה להיות כל כך שווה

תחזית: זינוק דרמטי בשווי הדירות בבוקרשט • בעוד פחות משנה פלוס תצטרף רומניה לגוש האירו ומטבע הליי המקומי ייצא אט־אט מהמחזור. איך זה עשוי להשפיע על כיסם של ישראלים רבים ולמה זה בכלל מעניין? משקיעים ישראלים בחו"ל, פרק מרתק על הכלכלה העולמית והכיס שלכם

בוקרשט | פיקסבייבוקרשט | פיקסביי
אא

מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרת הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל עלתה ברבעון הראשון של השנה בכ־19.4 מיליארדי דולרים (כ־2.8%) ועמדה בסוף מרץ האחרון על כ־720 מיליארד דולר.

כלומר, כמעט טריליון דולר של אזרחי ישראל, מושקעים בחו"ל. דוד מלכא מנכ"ל 'סטאר קוואליטי' שמתמחה בהשקעות יוקרה בחו"ל, אומר: "המשקיע הישראלי מאוד נחשק בחו"ל וזה גם עכשיו אחרי פרוץ המלחמה".

יש מגוון עצום של השקעות אפשריות בחו"ל אך דומה שההשקעה הבטוחה ביותר היא ההשקעה בנדל"ן. הישראלים, כך נראה, אוהבים את ההשקעה בנדל"ן כי היא מעניקה להם תחושת ביטחון וברוב המקרים פחות תנודתית מהשקעה בשוק ההון.

רוצים למצוא השקעת יוקרה בנדל"ן באירופה? לחצו כאן>>>

אבל איפה מוצאים השקעות נדל"ן "שוות" בחו"ל? כדי לענות על השאלה הזאת הנה כמה נתוני מאקרו שכדאי לדעת. נתחיל באי השכן שנמצא במרחק חצי שעת טיסה – קפריסין. ברבעון השלישי של השנה הקודמת (2023) חלה עלייה של 8% במחירי הדירות בקפריסין, עלייה שהתמנתה מעט (6%) אך נמשכה גם ברבעון הרביעי. אבל קרה עוד משהו מאוד משמעותי: פחות קפריסאים נטלו משכנתאות בשל עליית הריבית, מה שהגדיל עוד יותר את היצע הנכסים שעומד לרשות המשקיעים הישראלים.

נעבור לרומניה, מדינה אירופית שנמצאת בעשור האחרון בצמיחה מטאורית והמשק שלה גדל ביותר מ־700%. מדינה שכבר חברה באיחוד האירופי ובעוד כשנה פלוס, ב־2026, תחליף את המטבע שלה למטבע האירופי המשותף ותצטרף לגוש האירו. "ניסיון העבר במדינות אחרות העלה שערך הנכסים במדינות שהצטרפו לגוש האירו זינק בתוך מספר שנים בעשרות אחוזים ואפילו במאות", אומר מנכ"ל סטאר קוואליטי "העלייה המטאורית של רומניה אמורה להשפיע בגדול גם על הנכס שרכשתם, ועל התשואה שהוא אמור להנפיק עבורכם, חוץ מהשכירות החודשית שתקבל".

למידע נוסף על השקעות יוקרה באירופה, לחצו כאן>>>

כלומר, מי שירכוש עכשיו דירה ברומניה יוכל לייצר לעצמו תשואה נאה?

"הרבה יותר מזה. במיוחד אם מדובר בדירה מבוקשת במיקום מעולה. באחרונה אנחנו מבחינים בהתנפלות ישראלית על רומניה. לדוגמה, הנה משהו שאנחנו מציעים: פרויקט דירות ממש לקראת סיום הבנייה במרכז בוקרשט. משקיעים ישראלים יכולים להשקיע עם הון עצמי של 120 אלף יורו בלבד ובעוד פחות משנה להתחיל להשכיר את הדירות, כשהצפי לתשואה עומד על כ-9% אחרי כל ההוצאות. אין דברים כאלה בישראל ואפילו במונחים של בוקרשט זה חריג".

ומה עם קפריסין, משתלם להשקיע באי הזה?

"האי השכן הוא פנינת נדל"ן וגן עדן למשקיע הישראלי כי הרשויות ממש שמחות לקראתו אפילו יוצאות מגדרן כדי שהכסף הישראלי ייכנס לענף הנדל"ן המקומי. גם שם אנחנו מציעים השקעה משתלמת במיוחד של דירות ובתים בפרויקט חדש שנבנה בימים אלה. כאן המחיר קצת יותר גבוה, כ־150 אלף אירו ופוטנציאל התשואה גבוה בהרבה ממה שאנחנו מכירים בארץ. ולא רק בשל עליית ערך הנכס עם סיום הבנייה".

מה כדאי למשקיע ישראלי לבדוק לפני שהוא משקיע בחו"ל?

"הרבה מאוד דברים ובראש ובראשונה שהוא עושה זאת מול חברה מנוסה, דוברת עברית שיושבת בישראל ואפשר להגיע אליה. ומי שמחפש השקעות יוקרה כמו שאנחנו מציעים, צריך לחפש נכסים בפריים לוקיישן ולא פחות חשוב חברת ניהול מקומית בעלת שם וניסיון שתאפשר לו ראש שקט וידיעה שהנכס שלו מכניס לו כסף גם בשעה שהוא בשינה עמוקה".

לשיחה עם נציג סטאר קוואליטי, השאירו פרטים כאן>>>

 

תגיות:בוקרשטסטאר קוואליטי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה