חדשות בארץ

הורים שכולים לבג"ץ: לבטל את מינויו של שלומי בינדר לתפקיד ראש אמ"ן

תת אלוף שלומי בינדר הועלה היום לדרגת אלוף לקראת כניסתו בעוד שבוע לתפקיד ראש אמ"ן. שופטי בג"ץ עתידים להכריע בעתירה במהלך הימים הקרובים. דובר צה"ל: "המינוי תואם עם ראש הממשלה"

שלומי בינדר (צילום: דובר צה"ל)שלומי בינדר (צילום: דובר צה"ל)
אא

תת אלוף שלומי בינדר הועלה היום (חמישי) לדרגת אלוף לקראת כניסתו לתפקיד ראש אמ"ן, בראשון באוגוסט. הוא עתיד להחליף את האלוף אהרון חליוה שהתפטר מצה"ל.

הטקס נערך בקריה בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, במעמד שר הביטחון, יואב גלנט, ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל ומפקדים נוספים.

בצל הביקורת על מינויו, ועל רקע עתירה שהגישו משפחות שכולות לבג"ץ, דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס לכניסתו של תת-אלוף שלומי בינדר לתפקיד: "בינדר הוא קצין ערכי ומקצועי שתרם רבות לביטחון מדינת ישראל, ומינויו התקבל בתהליך סדור שביצע הרמטכ"ל, בתיאום עם ראש הממשלה".

כזכור, בג"ץ החל לדון בעתירה לפני כשבוע וחצי. המשפחות השכולות טענו כי מדובר במינוי לא ראוי, שכן בינדר, לטענת העותרים, "שותף למחדל בצה"ל שלא מנע את הטבח בעוטף". העותרים דרשו לאסור על הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי למנות את בינדר לתפקיד.

הרמטכ"ל השיב השבוע לעתירת המשפחות השכולות וציין את החשיבות במינוי ראש אמ"ן באופן קבוע ולא כמילוי מקום, והדגיש את "יכולתו של בינדר להיכנס לתפקיד כקצין ראוי".

בתגובה לעתירה נכתב כי "בהתחשב בכלל השיקולים הרלבנטיים, לרבות תפקודו של תא"ל בינדר עובר למלחמת חרבות ברזל ובתקופת המלחמה, נמצא כי תא"ל בינדר הוא האיש המתאים ביותר למילוי תפקיד ראש אמ"ן, והוא מונה בהתאם להוראות הדין , בהליך תקין וסדור".

על תפקודו של בינדר במלחמה נכתב: "מעת פרוץ המלחמה, תא"ל בינדר לקח חלק מרכזי ביותר בפעולות שהובילו לצבירת הישגים צה"ליים בשלל תחומים, תוך הפגנת שיקול דעת, קור רוח, מנהיגות ויכולות תכנון וחשיבה ראויות לשבח. כישוריו של תא"ל בינדר כראש חטיבת המבצעים מיומנויותיו והיכולות אותן הפגין, נשקלו בעת מינויו לתפקיד ראש אמ"ן".

הרמטכ"ל הוסיף בתגובה לעתריה, בהתייחסו לביקורת נגד בינדר, כמי שיש לו חלק במחדל השבעה באוקטובר, כי "עמדת הרמטכ"ל היא כי כל קצין בכיר באשר הוא, נושא באחריות, בגזרתו, לאירועי ה7- באוקטובר. עשייתו של תא"ל בינדר במלחמה, ולפניה, נבחנה על-ידי הדרגים הבכירים ביותר בצה"ל, לרבות הרמטכ"ל ואין בממצאים שנאספו עד כה בקשר לאירועי ה-7 באוקטובר כדי להטיל פגם במינוי".

תגיות:שלומי בינדרעתירה לבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה