חדשות בארץ

ישראל תגיש הצעה חדשה לחמאס, הארגון מתנגד לבידוק השבים לצפון הרצועה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין בפני משפחות חטופים כי ההצעה תועבר בתחילת השבוע. מצרים מתנגדת לשליטת צה"ל בציר פילדלפי. ישראל העבירה רשימת חטופים לשחרור בשלב הראשון

נתניהו, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ישראל תגיש בתחילת השבוע הצעה חדשה למתווכות בעסקה לשחרור חטופים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר זאת אמש למשפחות החטופים, והדגיש כי הוא "לא מעכב עסקה". בינתיים, היום (שישי) הודיע החמאס כי הוא דוחה את ההצעה הישראלית לבידוק העזתים שישובו לצפון הרצועה. גם המצרים פרסמו הודעה, לפיה הם מתנגדים לשליטה ישראלית בציר פילדלפי.

נתניהו, שייפגש היום בארה"ב עם המועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, קיים אתמול שיחות עם הנשיא ג'ו ביידן ועם סגניתו, קמלה האריס. בבית הלבן אמרו כי "אנחנו קרובים לעסקה יותר מאי-פעם, אך עדיין נותרו פערים".

אלא שכאמור, החמאס טוען כי ישראל הסכימה, במסגרת המתווה שהוצע על ידי ביידן, לאפשר לעזתים לחזור צפונה ללא בידוק. על פי סוכנות רויטרס, המצרים הוסיפו כי הדרישה הישראלית להחזיק בציר פילדלפי לא נכללה במתווה ביידן.

סגניתו של ביידן ציינה אמש, בתום הפגישה עם נתניהו, כי "זה חשוב שנגיד מה העסקה כוללת - השלב הראשון כולל הפסקת אש מוחלטת ונסיגה של הצבא מאזורים מיושבים בעזה. בשלב השני הצבא ייסוג מעזה לגמרי, ויסתיימו לגמרי פעולות האיבה, באופן קבוע. זה הזמן שהמלחמה תסתיים, ותסתיים באופן כזה שישראל בטוחה, כל החטופים ישוחררו, הסבל של הפלסטינים בעזה יסתיים והפלסטינים יוכלו לממש את זכותם לחופש והגדרה עצמית".

בארה"ב דווח כי ישראל העבירה למתווכות רשימה הכוללת 30 חטופים שעודם בחיים ועונים על המתווה של השחרור בשלב הראשון של העסקה. המדובר בנשים, כולל חיילות, פצועים, חולים ומבוגרים.

אתמול נפגשו ביידן ונתניהו עם משפחות של חטופים בעלי אזרחות ישראלית – אמריקנית. בפגישה נכחו נציגי משפחות סיגל, אלכסנדר, דקל-חן, נפתלי, נאוטרה, וגולדברג-פולין. בפגישה השתתפו גם מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ושגריר ישראל בארצות-הברית, מייק הרצוג. מהצד האמריקני השתתפו בפגישה היועץ לביטחון לאומי ג׳ייק סאליבן, המתאם לענייני המזרח התיכון, ברט מקגורק ושגריר ארה״ב בישראל, ג'ק לו.

תגיות:עסקה לשחרור חטופיםבנימין נתניהוֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה