חדשות בארץ

חדשות השבת: תקרית קשה בצפון הארץ, ישראל העבירה לחמאס הצעה להפסקת אש

משלחת ישראלית תצא מחר לרומא, לפגישה עם נציגי המתווכות. ראש הממשלה נפגש אתמול עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וימריא הלילה בחזרה לישראל

אא

11 הרוגים מפגיעת רקטות במג'דל שמס - מחבלי חיזבאללה שיגרו היום (שבת) מטחי רקטות לעבר צפון הגולן ואצבע הגליל. רקטה נפלה במגרש משחקים ביישוב מג'דל שמס וגרמה למותם של 11 ילדים. 29 אזרחים נוספים נפצעו, חלקם במצב קשה.

הצעה חדשה לחמאס - ישראל העבירה אתמול למתווכות הצעה חדשה להפסקת אש ושחרור חטופים מידי חמאס. ההצעה מבוססת על מתווה הנשיא ביידן והיא תועבר לידי החמאס עוד הלילה. לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ציינה מה כוללת ההצעה, ובמה היא שונה מההצעה הקודמת, אותה דחה ארגון הטרור.

משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תמריא מחר לרומא, שם ייפגשו חבריה את נציגי המתווכות: ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני, ראש ה-CIA וויליאם ברנס וראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל.

נתניהו נפגש עם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול בצהריים עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. הפגישה נערכה במעונו הפרטי של טראמפ בפלורידה. השניים לא מסרו פרטים על תוכן הפגישה, אך לפניה אמר טרמאפ, בהתייחסו ליחסיו עם נתניהו: "הם מעולם לא היו רעים. לא היה נשיא שעשה כל כך הרבה דברים למען ישראל כמוני. תמיד היו לנו יחסים טובים".

בתמונה שפרסמה לשכת ראש הממשלה מהמפגש, נתניהו נראה עומד לצד טראמפ כשהוא אוחז בכובע הכחול ועליו הכיתוב באנגלית "הניצחון המוחלט". כמו כן, המנהיגים הצטלמו עם תמונה של הילד החטוף אריאל ביבס, אך נתניהו לא נקב בשמו ואמר לטראמפ: "זו תמונה של אחד הילדים שנחטפו ועדיין מוחזק בשבי, וסבו ביקש שנביא לך אותה". טראמפ השיב: "אנחנו נטפל בה", ובהמשך אמר כי "החטופים צריכים להיות משוחררים מיד".

מופו בתי מחבלים ביו"ש - כוחות צה"ל מיפו בא-רם אתמול את בית המחבל שביצע את הפיגוע בצומת ניר צבי, בו נפל סרן אריאל טופז הי"ד. כמו כן, צה"ל הודיע על כוונתו להחרים ולהרוס בטול כרם את דירתו של המחבל מחמוד סליט, שביצע את הפיגוע בו נפל רס"ל (מיל׳) אלחנן קליין הי"ד. הפיגוע ארע ביישוב עינב בחודש נובמבר שעבר.

דובר צה"ל: התחקירים הבאים שיוצגו יעסקו במודיעין ובמה שאירע בלילה שלפני שמחת תורה - בהצהרה שמסר אתמול דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, על פרסום תחקירי המתפקה על העוטף, אמר כי "אחרי תחקיר בארי, נמשיך לתחקר את יתר הקהילות והקרבות. עשינו תהליך לימוד בתוך הצבא, ונוודא את אמינות התחקיר כדי לשמר את הסטנדרט קדימה". הגרי הוסיף כי "נדרשות לנו השלמות, למשל הקרב בניר עוז. אנחנו שואפים שהתחקירים הבאים שיוצגו יעסקו במודיעין, בתפיסת ההגנה ובמה שקרה בלילה שלפני. זה תהליך מורכב יותר".

רויטרס ו-AP ביקשו לדחות את תביעת משפחות נרצחי המסיבה ליד רעים - סוכנויות הידיעות רויטרס ו-AP ביקשו מבית משפט המחוזי בירושלים לדחות את התביעה שהגישו נגדן בפברואר האחרון משפחות שילדיהם נרצחו במסיבה ליד רעים. התביעה נגד השתיים הוגשה "בגין השתתפות של עיתונאים וצלמים מטעמן בטבח".

בכתב ההגנה שהגישו שתי הסוכנויות הן מדגישות כי קיבלו את התמונות מצלמים עצמאים, שלא הופעלו על ידן ושאינם עובדים אצלן.

עשרת התובעים הם ההורים של הנרצחים מאי נעים, אביר לוטן, גיא גבריאל לוי, שלו מדמוני ושני לוק. תביעה דומה הוגשה נגד סוכנות הידיעות AP לבית המשפט בפלורידה.

מזג האוויר השבוע: עליה בחום והביל במישור החוף - השירות המטאורולוגי עדכן הערב כי מחר, יום ראשון, תחול עלייה קלה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יהיה חם מהרגיל לעונה, ובמישור החוף יהיה הביל. הטמפרטורות ימשיכו לעלות, ולקראת שלישי יהיה חם מהרגיל.

תגיות:מג'דל שמססיכום חדשותעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה