חדשות בארץ

12 ילדים הרוגים מפגיעת רקטה במג'דל שמס

32 בני אדם נוספים נפצעו, מהם חמישה במצב קשה מאוד. ההרוגים והנפגעים הינם בגילאי 10-20 ששהו אותה עת במגרש משחקים במרכז היישוב. דובר צה"ל: "הרקטה לא יורטה. הסיבה נבדקת"

זירת האירוע (צילום: Ayal Margolin/Flash90)זירת האירוע (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

התקרית הקשה ביותר בצפון מאז השביעי באוקטובר: 12 ילדים, ילדות ונערים נהרגו, ולפחות 30 אזרחים נפגעו, מהם שישה במצב קשה מאוד, כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה היום אחר הצהריים במגרש כדורגל במג'דל שמס.

ההרוגים והנפגעים בזירה הם ילדים, ילדות ונערים, בני 10 עד 20. בין ההרוגים ארבעה ילדים בני אותה משפחה. למקום זרמו כוחות רבים של מד"א, ומנכ"ל הארגון אלי בין תיאר את הזירה כ"שדה קרב".

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הצהרה מיוחדת בעקבות האסון: "כל הנרצחים הם ילדים. מתחקיר שערכנו מדובר ברקטה בודדת ששוגרה. הופעלה התרעה קצרה מדי ואנו מתחקרים את האירוע". על התגובה שתבוא אמר הגרי: "זה האירוע החמור ביותר של פגיעה באזרחים מאז 7 באוקטובר, נקבל את ההחלטות ונפעל בהתאם". ביישוב ציינו כי לא הוטלו מגבלות של פיקוד העורף, שמנעו את אימון הכדורגל.

דובר מד"א עדכן כי כוחות גדולים הוזנקו לזירת האירוע. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בנפגעים במצב אנוש בזירה ובנפגעים שהועברו למרפאות מקומיות. למקום הוזנקו מסוקי פינוי, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ.

"הגענו למגרש כדורגל וראינו הרס וחפצים שעולים באש. על הדשא שכבו נפגעים והמראות היו קשים". כך תיאר עידן אבשלום, חובש בכיר במד"א, שהגיע לזירת פיצוץ הרקטה של חיזבאללה במג'דל שמס.

המרכז הרפואי זיו עדכן כי הגיעו אליו 32 פצועים: 6 הוכנסו לחדר טראומה, שניים מהם, עם פציעות ראש הועברו. 13 פצועים נוספים הגיעו במצב בינוני - קשה. 10 מוגדרים פצועים באורח קל. אחד נקבע מותו מיד עם הגעתו ושניים עדיין במיון.

בעקבות האירוע הקשה, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ובכירי מערכת הביטחון. לאחר מכן הרמטכ"ל קיים הערכת מצב נוספת עם מפקד פיקוד הצפון, ראש אגף המבצעים, מפקד חיל האוויר וחברי פורום מטכ"ל נוספים.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה עודכן בפרטי האירוע. נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם מזכירו הצבאי האלוף רומן גופמן. בהמשך שוחח עם כל ראשי מערכת הביטחון.

בלובי 1701 קראו הערב לצה"ל לצאת למלחמה נגד חיזבאללה לאור הירי המתמשך לצפון: "הטבח המחריד בילדי ישראל, היום במגרש הכדורגל במג'דל שמס, מהווה חצייה של כל הקווים האדומים. התמונות הקשות של ילדים, שכל חפצם היה לשחק במגרש, החזירו את כולנו לתמונות ה-7.10. כעת הזמן לשים את הדיבורים בצד ולהתמקד במעשים אמיתיים, הגליל והגולן בוערים, התושבים מאבדים את ביתם. כל יום מחריף את המצב יותר, נדרשת החלטה ומעשים עוד הלילה, עכשיו!".

נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "הלב נשבר לנוכח האסון המזעזע והנורא בכפר הדרוזי מג'דל שמס. אין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים הצעירים שאיבדו את חייהם על לא עוול בכפם. חיזבאללה שמחומש וממומן על ידי איראן לא מבחין בין ילד למבוגר. בין חייל לאזרח. בין יהודי למוסלמי או דרוזי או נוצרי. מחבלי חיזבאללה פגעו ורצחו היום באכזריות ילדים שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל. ולא שבו".

הרצוג הוסיף: "העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו מול מתקפות הטרור של נסראללה שמגיעות בשליחות ציר הרשע באיראן. מדינת ישראל תגן בתקיפות על אזרחיה ועל ריבונותה. אני שולח תפילה להחלמת הפצועים, מחבק בדמעות את אחינו ואחיותינו האבלים במג'דל שמס ומבקש לחזק אותם בשעה הקשה הזו לעמנו".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, פרסם תגובה לאירוע: "האסון המזעזע הערב הוא חציית קו אדום. האויב האכזר בחר לפגוע בילדים חפים מפשע שכל מה שרצו זה לשחק וליהנות במגרש כדורגל. אי אפשר לעבור על אירוע כזה לסדר היום, הגיע הזמן לבוא חשבון עם כל מי שמנסה לפגוע בנו. קהילת מג'דל שמס, כולנו אתכם ברגעים קשים אלו מחבקים ומחזקים אתכם".

השיח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית בישראל: "אנחנו שרויים בהלם גדול מהטבח הנוראי שאירע הערב ביישוב הדרוזי מג'דל שמס במתקפת טרור אכזרית ורצחנית שפגעה בילדים תמימים ששיחקו כדורגל. אי אפשר לדמיין ולתאר את מראות הזוועה של הילדים. מדינה מתוקנת לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה מתמשכת באזרחיה ותושביה. זו המציאות המתמשכת מזה תשעה חודשים ביישובי הצפון. הערב זה חצה כל קו אדום ושחור אפשרי. מתוך ההלם והכאב הנוראיים האלה - אינני רוצה לומר שום דבר נוסף עכשיו!".

תגיות:מג'דל שמספגיעת רקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה