חיים לאחר המוות

הקומיקאית עדי אשכנזי חשפה: "מתתי. הרגשתי אושר מטורף"

הקומיקאית עדי אשכנזי חשפה כי חוותה מוות קליני במהלך טיול במזרח: "יצאתי וחזרתי מהגוף שלי שלוש או ארבע פעמים"

בעיגול הקטן: עדי אשכנזי. צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרםבעיגול הקטן: עדי אשכנזי. צילום מסך מתוך עמוד האינסטגרם
אא

הקומיקאית עדי אשכנזי חשפה לראשונה בראיון ל-"7 לילות" כי עברה חוויית מוות קליני בשנת 2008. החוויה התרחשה במהלך טיול בהודו, בזמן שסבלה מוורטיגו. ורטיגו היא תחושת אשליה של תנועה. אשכנזי סיפרה כי סבלה גם מבחילות והקאות במשך יומיים. כשחזרה להוסטל בו התארחה, היא שתתה קצת אלכוהול – דבר שמחמיר את תסמיני הוורטיגו. "ואז מתתי", היא אמרה. "יצאתי וחזרתי מהגוף שלי שלוש או ארבע פעמים. זו הייתה חוויה מאוד ברורה. אני נשאבת לתוך פרוזדור, אני טסה מעלה ורואה את כל החדר והעולם ממרחק".

אשכנזי תיארה כי החוויה הייתה עוצמתית ומרגשת עבורה. "הרגשתי אושר מטורף והלכתי לקראת אור. אור שברור לי שאני חלק ממנו. ואז פתאום מישהו עושה לי יו-טרן (פניית פרסה) בתוך החוויה הזאת, ואני נשאבתי חזרה אל הכדור בתוך אותו פרוזדור... ופשוט חזרתי לחיים".

בעקבות החוויה שעברה, אשכנזי שינתה את אורח החיים שלה. היא סיפרה כי באותה תקופה הייתה בת 33, וכל מה שהיה לה בחיים זה עבודה. "הרווחתי כסף והיה לי פרסום, הייתי מאוד מסופקת, אבל לא התייחסתי לשאר הדברים בחיים כמו לאושר שלי, לביטחון העצמי שלי, לדימוי העצמי. פתאום הסתכלתי על משפחות והרגשתי משהו, פתאום ראיתי אימא, אבא וילד ולא חשבתי, 'איזה מסכנים, הילד תוקע אותם', אלא 'וואו, הילד הוא יציר פרצופיהם'. ורציתי את זה".

אשכנזי הוסיפה כי התגובות של הסביבה לחוויה שלה היו סקפטיות, אך היא החליטה שהיא חייבת להוציא את הסיפור שלה לאור בסדרה חדשה שתעלה בקרוב. "התוכנית היא סיעור מוחות כדי להבין מה זה הדבר הזה. הרי אנשים חושבים שהנושא הזה שייך לעולמות של הזיה... פסיכוזה, חלומות. המדע לא מקבל את מה שהוא לא מוכיח, ואי אפשר למדוד את הנשמה. אבל מה שמאפיין את המוות זה שכל מי שחווה אותו וחזר כדי לספר - מספר את אותו סיפור אחד לאחד. בין השאר, אנשים מספרים שמחזירים אותם עם משימה מוגדרת".

הסדרה גם תתמקד בבניית גשרים, בין השאר, בין החילוניים לדתיים. "איפה התרבות שלנו? מה אנחנו יודעים על הדת שלנו? מה אנחנו פוגשים בתור קוראי עיתונות חילונית?", שאלה אשכנזי. לדבריה, הציבור החילוני שומע דיווחים בתקשורת על דתיים שעברו על החוק ומניח שכל הציבור הדתי כך. "זו לא היהדות, זה איזשהו קיצון. אתה לא רוצה למצוא ערכים שמחברים אותך עם הסביבה שלך? שמייחדים את כל הדורות לפניך? חייבים לעצור. זו התקווה של המדינה שלנו: שיבואו אנשים בקיאים ביהדות וייתנו לנו את המכנה המשותף הזה. אנשים שמאחדים ולא מפלגים".

תגיות:מוות קליניסלבס בהתחזקותעדי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה