חדשות בארץ

סוכל ניסיון לפגוע באסדת "כריש", צה"ל הרחיב את הפעולה בחאן יונס

חיל הים יירט כלי טיס שכוון לעבר אסדת הקידוח הישראלית. תושבי דרום חאן יונס התבקשו להתפנות. מנהרה באורך קילומטר הושמדה בצפון הרצועה

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל אישר היום (מוצאי שבת) כי ספינת טילים של זרוע הים יירטה בהצלחה כטב"ם במרחב המים הכלכליים של ישראל. ההערכה היא כי כלי הטיס העוין, ששוגר מלבנון, עשה דרכו לאסדת הקידוח "כריש".

תושבי דרום חאן יונס התבקשו להתפנות

צה"ל הרחיב את הפעולה בעיר חאן יונס, ולאחר שבוע של תקיפות במזרחה, הוחלט לפעול גם בדרומה, באזור שעד כה צה"ל לא פעל בו. על פי צה"ל, "האזהרה המוקדמת התבצעה על מנת לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ולהרחיק אותה ממרחב הלחימה. צה"ל עומד לפעול בעוצמה כנגד ארגוני הטרור, ולכן קרא לאוכלוסיה שנותרה בשכונות הדרומיות של חאן יונס להתפנות אל המרחב ההומניטרי המותאם במוואסי".

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי נפגש עם מפקדים בחאן יונס ובתום הערכת מצב אמר: "לא מניחים לחמאס עד שנשחרר את החטופים ונפרק את אחרון הגדודים של חמאס".

בצפון הרצועה, כוחות צה"ל השמידו מנהרת טרור באורך של למעלה מקילומטר בבית לאהיא. התוואי שהושמד יצא מלב שכונת מגורים. במנהרה נמצאו אמצעי לחימה, טילי נ"ט, תשתיות חשמל ואמצעים לשהיית מחבלים לזמן ממושך.

בפעילות נוספת, לוחמי גדוד "נצח יהודה" פעלו במרחב בית חאנון באזור ששימש את חמאס לביצוע פעולות טרור כנגד כוחותינו. הלוחמים השמידו עמדות נ"ט, מבנים ממולכדים ותשתיות טרור נוספות.

בנוסף, צה"ל תקף מתחם פיקוד ושליטה של חמאס שהוסווה במרחב בית ספר חדיג'ה במרכז הרצועה. בתקיפה חוסלו מחבלי חמאס שהסתתרו ופעלו מתוך המתחם.

תגיות:הרצי הלויחאן יונסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה