חם ברשת

היהודי שנכנס לרמאללה: "סיפרתי שאני איטלקי, כי איימו לרצוח אותי"

כוכב הרשת היהודי זאק (זכריה) סאג, שערך משאל בקרב המוסלמים, סיפר: "אמרו לי מראש שאסור לי לספר שאני יהודי. שכרתי מפיק, צלם ומתורגמן מוסלמים כי לא יכולתי להביא איתי ישראלים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשבוע שעבר הותקף כוכב הרשת היהודי אמריקני, זאק סאג, על ידי פלסטינים. הסיבה, כזכור, הייתה העובדה שהגיע לרמאללה כדי לערוך סרטון שבו הפלסטינים עונים על שאלות שלו בנוגע למלחמה. סאג הוא יהודי שמתגורר בארה"ב. בעקבות הסיכון שלקח, הוא התראיין לאתר מאקו וסיפר כי "ידעתי שאם אספר שאני יהודי יהרגו אותי, אמרתי שאני איטלקי ואחרי אחד הצילומים הגיעו כמה גברים שאיימו לרצוח אותי אם לא אמחק את החומרים".

זאק (או בשמו המקורי זכריה סייג') הוא יוצר תוכן אמריקאי, שלאחרונה הפך למפורסם בזכות הסרטונים שהעלה לרשתות החברתיות. באחרון שבהם, שהפך ויראלי, הוא שאל פלסטינים לגבי המצב במלחמה, ושמע מהם כי כולם תומכים בחמאס.

בעבר פרסם סרטונים שבהם הוא ניסה להתעמת עם פלסטינים וגם בפעמים אחרות – לא חשש להביע בפומבי את אהבתו לישראל. "אמרו לי שרמאללה אמורה להיות עיר ליברלית יחסית בפלסטין, מקום שבו נשים יכולות להסתובב בלי כיסוי ראש. אבל מתוך האנשים שאני ראיינתי לא מצאתי אפילו אדם אחד שהיה נגד החמאס, כולם תמכו בו והתנגדו לפת"ח", סיפר. "הספקנו לראיין רק 10 אנשים בערך. כולם היו נגד ישראל, לפני שהגיעו כמה בחורים ואיימו לרצוח אותנו אחרי שדיברנו עם אישה מסוימת. אמרו לי מראש שאסור לי לספר שאני יהודי, וכששאלו אותי עניתי שאני איטלקי. שכרתי מפיק, צלם ומתורגמן מוסלמים, כי לא יכולתי להביא איתי ישראלים".

"ידעתי למה אני נכנס, אין בי ממש פחד", הוסיף. "אני 15-16 שנה עושה סרטונים משוגעים והרגשתי שאני במקום בחיים שכשיש לי הזדמנות לעשות את זה אני צריך ללכת על זה. הדבר הכי גדול שלמדתי הוא ששטיפת המוח ממש קשה. בבתי ספר לא מלמדים אותם שישראל יכולה להתקיים, אף אחד מהם לא נולד רע אבל הם גדלים בסביבה בה מלמדים אותם לשנוא את ישראל יותר מאשר לאהוב את עצמך או את הילדים שלך.

"המקום הזה תקוע ב-1948, וזו טרגדיה כי העיר דומה לתל אביב, היא לא נראית ממש שונה. זה מרגיש שיכולנו להיות כל כך קרובים לשלום, אם הצד השני היה רוצה בכך".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:רמאללהכוכב רשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה