אמונה

המתח בצפון גובר: מה ביכלתנו לעשות כדי להתמודד עם האיומים?

כך תפילה יכולה לעזור: גלו את הכוח הרוחני לשמור על המשפחה והביטחון בזמן ההסלמה בצפון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ההסלמה בצפון, שנגרמה בעקבות הטבח המזעזע במג'דל שמס, מדגישה עד כמה המצב במדינת ישראל שברירי ומסוכן. ישראל נמצאת ככבשה בין שבעים זאבים, מוקפת באויבים מכל עבר, כאשר איראן מפעילה את שלוחותיה הרבוות ואינה מסתירה את מגמתה: להשמיד את מדינת ישראל.

בשעה קשה זו, כאשר האיומים הביטחוניים גוברים והלחץ גדל, אין לנו אלא לפנות בתפילה לבעל המלחמות, שיראה בצרתנו ויושיענו.

הרמב"ן קובע כי תפילה בעת צרה הינה מצות עשה.

כה דבריו:

"מצוות עשה מן התורה... שנתפלל אליו בעת הצרות, ותהיינה עינינו וליבנו אליו כעיני עבדים אל יד אדוניהם, והיא מצווה על כל צרה וצרה שתבוא על הציבור, לצעוק לפניו בתפילה ובתרועה... שהיא מצווה לעת הצרות שנאמין שהוא יתעלה שומע תפילה, והוא המציל מן הצרות בתפילה וזעקה".

(השגות הרמב"ן לספר המצוות, עשה ה').

גם הרמב"ם קובע כי תפילה בעת צרה היא מצוות עשה, ומדגיש כי התפילה וההבנה שהייסורים נגרמו בגלל החטאים – יובילו לישועה.

כה דבריו:

"מצוות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבוא על הציבור, שנאמר 'על הצר הצורר אתכם, והרעותם בחצוצרות'. כלומר: כל דבר שייצר לכם כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן, זעקו עליהן והריעו".

וממשיך הרמב"ם: "ודבר זה מדרכי התשובה הוא, שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו, ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן, ככתוב 'עונותיכם הטו' וגו', וזה הוא שיגרום להם להסיר הצרה מעליהם".

(רמב"ם, הל' תעניות א', א-ב).

החפץ חיים קורא לציבור להרבות בתפילה על הצרות, ולא להסתפק בתפילת שמונה עשרה, אלא בכל יום – כמה פעמים ביום – ישפוך שיח לפני ה' מעומק הלב.

כה דבריו:

"כל הצרות הרבות הבאות עלינו, שאיננו ניצלים מהן, המה מפני שאין אנו צועקים ומרבים בתפילה עליהן, כי לו התפללנו ושפכנו שיח לפני הקב"ה, בוודאי לא ישובו תפילותינו ובקשותינו ריקם".

עוד ממשיך החפץ חיים: "ולא יסתפק אדם במה שמתפלל השמונה-עשרה 3 פעמים בכל יום, אלא כמה פעמים ביום צריך לשפוך תפילות ובקשות בינו לבין עצמו כשהוא בביתו מעומקא דליבא (מעומק הלב). כי ה-3 תפילות הן אצלו כבר שגורות בפיו, ואינו נותן לב להם כל כך; מה שאין כן אם יתבונן כל אדם בינו לבין עצמו ויעשה חשבון נפש על מצבו ומעמדו, גודל עניותו וטרדותיו הרבות, ואזי ישפוך ליבו כמים נגד השם יתברך, והתפילה תצא אז בכוונה עמוקה ובלב נשבר ורוח נמוכה - תפלה כזו וודאי לא תשוב ריקם".

עוד מזכיר החפץ חיים כי בעת שאדם זועק על מצבו הקשה, עליו לזכור גם את צערו של הקב"ה, שמאז שחרב בית המקדש וגלתה השכינה – גם לקב"ה כביכול אין מנוחה: "ואז, בעת שנפשו מרה לו על מצבו ומעמדו הדל, ומפיל תחנונים לפני הקדוש ברוך הוא, יזכור גם את הצער של השם יתברך, שגם לו כביכול אין מנוחה, ובכל צרותינו לו צר, וסובל עלבון על ידינו... ויבקש אז רחמים גם על גלות השכינה, שתשוב להיכלה ולמקומה, ושנזכה שיתגלה כבוד ה' בעולם, ויקוים הפסוק: 'ישמחו השמים ותגל הארץ ויאמרו בגוים ה' מלך'".

בואו והתפללו על עם ישראל בעת צרה, כי תפילה בכוונה עמוקה יכולה לשנות הכל.

הרב זמיר כהן בסיפור עם מסר מחזק על כוחה של תפילה:

מחר ההגרלה! טיול רייזרים משפחתי במתנה: הירשמו לעולם הילדים, קבלו שבוע חינם והיכנסו לכל הגרלות הקיץ >>>
תגיות:כוחה של תפילההרמב"ןהרב זמיר כהןתפילה בעת צרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה