בריאות ותזונה

רעבים בלי סיבה? למה אנחנו מנשנשים מול המחשב בזמן עבודה? (ואיך לעצור זאת)

עובדים מול המחשב ומרגישים רעב כל הזמן? אתם לא לבד. השילוב של חוסר תנועה וריכוז ממושך, גורם לגוף לדרוש יותר אנרגיה, מה שמוביל לתחושת רעב מוגברת. אך האם זה באמת רעב, או פשוט הרגל? גלו מה באמת קורה לגוף שלכם בזמן עבודה ממושכת מול מחשב, ואיך ניתן להתמודד עם זה בצורה בריאה ויעילה. עובדים על זה

אא

אם אתם יושבים מול המחשב לצורך עבודה, ומוצאים את עצמכם מנשנשים בלי סוף – אתם לא לבד. מסתבר שזוהי בעיה ידועה של אנשים רבים שעובדים מול מחשב,  ולמרבה השמחה – יש מה לעשות.

נתחיל בעובדה הפשוטה (והקצת מבאסת), שהדבר מוכח מחקרית ואכן כשאנחנו עובדים מול מחשב, אף על פי שלא מדובר בעבודה פיזית קשה, אנחנו אוכלים יותר. מחקר שנערך באוניברסיטת לוואל שבקנדה מצא כי משימות קוגניטיביות מורכבות גורמות לשינויים ברמות הגלוקוז והאינסולין בדם. הגלוקוז משמש כדלק לנוירונים במוח, ולכן כשאנו משקיעים מאמץ מחשבתי רב, רמות הגלוקוז יורדות, מה שמפעיל תחושת רעב, אפילו אם לא נשרפו קלוריות רבות בפועל. כתוצאה מכך, אנשים שביצעו משימות מחשבה קשות אכלו בממוצע 200 קלוריות יותר מאשר אלה שנחו או עשו פעילויות פשוטות יותר.​

אז מה ניתן לעשות עם זה ואיך ניתן להפחית את הרעב במהלך העבודה?

כאמור, ישנן כמה פעילויות פשוטות שאפשר לעשות על מנת להפיג את הרעב המדומה:

  • פעילות גופנית קצרה

מחקרים מראים כי הליכה קצרה או פעילות גופנית אחרת לאחר משימות קוגניטיביות יכולה להפחית את תחושת הרעב. הפעילות מספקת אנרגיה נוספת למוח ומונעת את הצורך לאכול מיד.

טיפ: קצת מתיחות וקפיצות ליד שולחן העבודה יכולות להיות התחלה טובה.

 

  • יצירת לוח זמנים לארוחות

תכנון מראש של זמני הארוחות והחטיפים יכול לסייע במניעת נשנוש יתר. הכנת חטיפים בריאים כמו אגוזים, גבינה וביצים קשות יכולה לעזור לשמור על רמות סוכר יציבות בדם.

טיפ: הכינו רשימה של נשנושים בריאים, ורכשו מראש את כל מה שצריך כדי למנוע התקף אכילה בלתי מבוקר.

 

  • מודעות לרעב מדומה:

הכרה בכך שתחושת הרעב יכולה להיות מדומה ועשויה לנבוע מעייפות מחשבתית ולא מהצורך הפיזי לאכול, יכולה לעזור לדחות את הצורך לנשנש, ולבחון אם באמת יש צורך לאכול.

טיפ: שאלו את עצמכם: "האם אני באמת רעב?". כאשר אתם חשים רעב, קחו הפסקה קצרה ושתו כוס מים. לעיתים קרובות התחושה נעלמת ולא תצטרכו לנשנש כלל.

  • תזונה מאוזנת

אכילת ארוחות מאוזנות המכילות חלבונים, שומנים בריאים ופחמימות מורכבות, יכולה לסייע לשמור על רמות סוכר יציבות בדם ולהפחית את תחושת הרעב במהלך היום. חלבונים ושומנים בריאים מעניקים תחושת שובע ממושכת יותר מאשר פחמימות פשוטות.

טיפ: כללו בארוחות שלכם מזונות כמו דגים, אגוזים, זרעים, ירקות עליים וביצים, שיעניקו לכם אנרגיה מתמשכת.

  • שינה מספקת

חוסר שינה יכול לגרום לעלייה בתחושת הרעב, ולהגביר את הצורך בנשנוש. שינה מספקת חשובה לשמירה על איזון הורמונלי נכון, כולל ההורמונים האחראים על תחושת הרעב והשובע.

טיפ: השתדלו לישון לפחות 7-8 שעות בלילה כדי לשמור על רמות אנרגיה יציבות במהלך היום.

בעבודה מול מחשב, תחושת רעב עשויה לנבוע ממאמץ קוגניטיבי ולא מצורך אמיתי באוכל. באמצעות פעילות גופנית קצרה, תכנון נכון של הארוחות והחטיפים, מודעות לרעב מדומה, תזונה מאוזנת ושינה מספקת, ניתן להפחית את הרעב ולהימנע מנשנוש יתר. נסו ליישם את הטיפים הללו ותראו כיצד אתם מרגישים מרוכזים ופרודוקטיביים יותר במהלך העבודה מול המחשב.

כרטיסים לתרי"ג, טיול רייזרים, 1,000 ש"ח במזומן, ועוד ספרים רבים בהגרלות הקיץ של עולם הילדים + שבוע חינם גלישה. לחצו כאן להרשמה >>>
תגיות:אכילהמחשבבריאותנשנושיםנשנוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה