חדשות בעולם

חגגה יום הולדת 115: "אני פשוט מודה לאלוהים הטוב שאני כאן"

אליזבת' פרנסיס, האישה המבוגרת ביותר בארצות הברית, חגגה יום הולדת 115 ושיתפה את העצה שלה לחיים ארוכים ומאושרים

אליזבת' פרנסיס היום. תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של ג'וסף מאיירסאליזבת' פרנסיס היום. תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של ג'וסף מאיירס
אא

אליזבת' פרנסיס, האישה המבוגרת ביותר בארצות הברית, חגגה יום הולדת 115, ושיתפה את הטיפ שלה לחיים ארוכים ומאושרים. פרנסיס נולדה בלואיזיאנה, וכיום היא מתגוררת ביוסטון, טקסס. היא עברה את כל האירועים ההיסטוריים במהלך חייה – ממלחמת העולם הראשונה, טביעת הטיטאניק, אסון התאומים ומגפת הקורונה. ביום חמישי האחרון, היא ציינה 115 שנות קיום וזכתה לתואר – האדם המבוגר ביותר שחי בארצות הברית. בעולם, היא מדורגת במקום הרביעי. את המקום הראשון, אגב, מחזיקה מריה בראניאס מוררה בת ה-117 מספרד.

מנכ"ל LongeviQuest, בן מאיירס, אמר על פרנסיס כי "היא ראתה כמה דברים ב-115 שנותיה". הוא כינה אותה כ"סבתא של אמריקה", והוסיף: "נראה ששום דבר מזה לא טלטל אותה".

בראיון שקיימה לעיתון וושינגטון פוסט, נתנה פרנסיס טיפ אחד לחיים מאושרים: "הביעו את דעתכם ואל תחסכו במילים". נכדתה הבכורה של פרנסיס אמרה כי למרות שהם יודעים שקו הסיום יגיע מתישהו, הם נדהמים ואסירי תודה שהיא עדיין כאן. "היא הפתיעה את כולנו", אמרה.

פרנסיס בצעירותהפרנסיס בצעירותה

פרנסיס נולדה בשנת 1909 במדינת לואיזיאנה שבארצות הברית. במהלך חייה ניהלה בית קפה ביוסטון והעדיפה הליכה ברגל על פני נהיגה. כיום היא מתגוררת יחד עם בתה היחידה בת ה-95. את'ל האריסון, נכדתה בת ה-69, אמרה כי הן נהנות לשבת ביחד, לצחוק ולצפות בתוכניות ישנות בטלוויזיה. "שתיהן מרגישות ברות מזל להיות ביחד בשלב הזה של החיים".

"שאלתי אותה לפני כמה ימים איך היא מרגישה לקראת יום הולדתה ה-115 והיא חייכה ואמרה, 'אני פשוט מודה לאלוהים הטוב שאני כאן'", סיפרה נכדתה לוושינגטון פוסט. "היא אומרת שאין לה על מה להתלונן, ושאר המשפחה שלנו מרגישה בדיוק אותו הדבר".

הריסון אמרה שהיא מקווה שסבתה תגיע לגיל 117, גילה של האישה המבוגרת ביותר בעולם. "כל שנה שאני צריכה להזמין עוד עוגת יום הולדת לסבתא שלי היא שנה ששווה לחגוג בה מפני שהיא עדיין איתנו", אמרה לסיכום.

תגיות:חדשות בעולםאריכות ימים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה