בריאות ותזונה

אוכלים מאכלי חלב? הגבינות האלה יכולות להיות מסוכנות

רבים מאיתנו מכניסים לא מעט מאכלי חלב לתפריט, אבל יש כמה סוגי גבינות ומאכלים שמכילים חלב שממש לא מומלצים. איך תדעו מה עדיף?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו אוכלים מאכלים חלביים, אבל רק מעטים יודעים שחלק מהם עלולים להיות מסוכנים במיוחד, במיוחד אם צורכים אותם בהפרזה. מאכלים חלביים רזים יכולים להיות טובים לבריאות (לא כולם), אבל חלק מהמאכלים הפחות בריאים הם אלה שמכילים כמות גבוהה של שומן רווי, סוכר, קלוריות, ממתיקים מלאכותיים או חומרי טעם וריח.

יש כמה מאכלים חלביים שכל אחד מאיתנו צורך, אבל מחלקם צריך להיזהר. המאכל הראשון הוא גלידה, שעשירה בשומן רווי וסוכר. גלידה מכילה כמות גבוהה של קלוריות ויכולה לתרום לעלייה במשקל ולבעיות בריאותיות אחרות כמו סוכרת.

לגבי גבינה צהובה, חשוב לדעת איזו גבינה אתם צורכים. אם מדובר בגבינה שמנה, זה יכול להיות פחות בריא עבורכם. גבינות כמו צ'דר או גאודה מכילות כמות גבוהה של שומן רווי וקלוריות. עוד נמצא כי צריכה מוגזמת יכולה להוביל לעלייה ברמת הכולסטרול ולגרום למחלות לב.

רבים מוסיפים שמנת מתוקה לפסטה שלהם או צורכים אותה דרך קבע במאכלים אחרים. היא עשירה בשומן וקלוריות, וכשאתם משתמשים בה לעיתים קרובות בקינוחים ובמאפים - היא גורמת לערך הקלורי שלהם לעלות.

אחד המאכלים הפופולריים במטבח הוא היוגורט, אבל יש כאלה שאוכלים יוגורט ממותק שמכיל כמות גבוהה יחסית של סוכר. הוא נראה בריא, אבל יוגורט ממותק מכיל תוספת סוכר, שהופכת אותו לבחירה פחות טובה.

אף על פי שלא כל המחקרים תומכים בכך, מחקרים הראו כי מוצרי חלב חשובים לגוף, כל זאת בתנאי שהם עם שומן מלא, כך שהם יכילו רכיבים תזונתיים איכותיים יותר מאשר באלה דלי השומן.

"מוצרי חלב עם שומן מלא מכילים יותר חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3, רמות גבוהות של חלבון, ויטמין B-12 ויוד שמפחיתים גם חרדה ודיכאון ומשפרים חילוף חומרים", אמר לאחרונה ד"ר מייקל מוסלי, מי שפיתח שיטות דיאטה שמשלבת צום לסירוגין. מנגד, משרד הבריאות האמריקאי ממליץ דווקא על חלב דל שומן.

תגיות:גבינותמוצרי חלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה