חדשות בעולם

בית משפט בקנדה: "תקנות השחיטה החדשות, נגד ההלכה, 'אינן סבירות'"

שופט באוטווה קבע כי התקנות נגד שחיטה המחייבות שימוש בשוקר חשמלי "אינן סבירות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שופט בית המשפט הפדרלי באוטווה שבקנדה הוציא בסוף השבוע צו מניעה נגד התקנות הקנדיות שאוסרות על שחיטה כשרה במתכונת הנוכחית. בפסק דינו מתח השופט ביקורת על התקנות ואמר כי הן "אינן סבירות". צו המניעה ייושם באופן מיידי עד לקבלת החלטה אחרת.

ההחלטה מהווה ניצחון עבור הקהילה היהודית, שלפני כארבעה חודשים תבעה מהמדינה לשנות את ההנחיות החדשות לגבי השחיטה שפוגעות בחופש לדת ולקיום מצוות, כפי שמוגדר בהלכה היהודית. הם טענו, כי התקנות יובילו לסיום האפשרות של תעשיית השחיטה הכשרה במדינה.

לפי כתב התביעה, מפעלי עיבוד הבשר הכשרים בקנדה נמצאים במצב רעוע ובתפוקה של כמחצית מהבשר בלבד. הסיבה לכך היא שהתקנות החדשות של סוכנות פיקוח המזון הקנדית מחייבות שבעלי חיים, שאינם מטופלים בשוק חשמלי, יהיו נתונים לבדיקות מחמירות לפני השחיטה, מה ישייקר משמעותית את העלויות ויהפוך את הליך השחיטה ללא אפשרי כלכלית. בנוסף, התקנות מחייבות שימוש בשוקר, שאסור על פי חוקי ההלכה.

השופט גיא רג'ימבלד כתב כי "ישנן סוגיות חמורות בשאלה האם ההנחיות אינן סבירות והאם הן פוגעות בזכויות המבקשים לחופש הדת. הראיות, כפי שהוצגו, מוכיחות שיש פוטנציאל לנזק בלתי הפיך שאי אפשר לאמוד. הן מוכיחות שכמעט בלתי אפשרי להשיג בשר עגל, ושבשר בקר, למרות שהוא זמין, יהיה בעל עלות משמעותית. למה זה יגרום? לכך שיהודים רבים לא יוכלו לקנות בשר בקר ועגל כשר, כי זה לא זמין או שהעלות לא ריאלית".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:שחיטה כשרהקנדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה