נטורופתיה ורפואה טבעית

איך מורידים את השומן הבטני?

ישנן כמה דרכים להוריד את השומן ה"ויסרלי" – השומן הבטני, שיכול לגרום לבעיות בריאות. מהן?

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הכבד צריך מידי פעם ניקוי, כדי שיוכל להמשיך לעשות את התפקידים הרבים שלו בצורה טובה שתיצור הרמוניה ובריאות אופטימלית בכל איברי הגוף, ויש לזה השפעה גם על הנפש. ישנן כמה דרכים להוריד את השומן ה"ויסרלי" – השומן הבטני, שיכול לגרום לבעיות בריאות.

פעילות גופנית – כל אחד לפי יכולותיו גם הליכה, שחיה או כל פעילות שתגביר זרימת דם ותפרק שומן. תמיד כדאי להתחיל בעצימות נמוכה, ולאט לאט לעלות בדרגה, כדי לאפשר לגוף לפרק נכון בלי לגרום נזק. מה שחשוב הוא ההתמדה, שתביא לתוצאות.

חוסר איזון של סוכר בדם הוא הגורם המרכזי לשומן הבטני, לכן הימנעו ממאכלים ממותקים. פירות יהיו פתרון טוב במקום מתוקים מזיקים. כדאי לשלב אותם עם אגוזים או זרעים, כדי לאפשר לסוכר שבהם להיכנס לתאים בהדרגה, וליצור איזון של גלוקוז בזרם הדם.

הימנעו ממאכלים מעובדים, בפרט כאלה שמכילים שומן טראנס, כמו מרגרינה – גם זו שעשויה משמן קוקוס מזוכך ומשמנים מזוככים אחרים.

יש כאלו שתחושת הצמא מתחלפת אצלם בתחושת רעב. נסו לשתות מים או חליטות צמחים כשאתם רעבים, במיוחד זמן קצר אחרי הארוחה.

חוסר שינה וסטרס מעלים רמות קורטיזול, מה שיוביל לאגירה של שומן ויסרלי. לכן חשוב מאוד לדאוג לשעות שינה נכונות ומותאמות. שינה גם תוריד לחץ. כשאנחנו עייפים, הגוף מחפש פיצוי. זה גורם לאכילה של פחמימות ומתוקים, שמוסיפים פסולת שמכבידה על הכבד. התוצאה היא שומן שנאגר.

ישנם מזונות שמאטים את פעילות בלוטת התריס, כמו מצליבים, שהם כרוב, כרובית, ברוקולי וצנון. גם סויה תגרום לבלוטה לעבוד לאט, וכמובן כל אוכל שנכנס לגוף ויוצר עומס על מערכות פינוי פסולת יפריע לבלוטה ויהפוך לשומן בטני. תפוחים ואגסים הם מזונות שמאזנים סוכר ומועילים למערכת העיכול ולניקוי הכבד, בגלל כמות הסיבים ונוגדי החמצון שבהם. קינואה וכוסמת הם שני דגנים בעלי ערך גליקמי נמוך יחסית לדגנים אחרים. יש בהם חומצות אמינו ליצירת חלבון צמחי, הם מכילים סיבים ומינרלים ונותנים תחושת שובע לאורך זמן. גם עלים ירוקים מכל סוג יעזרו לעיכול תקין וניקוי הכבד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:פעילות גופניתכבדשומן בטני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה