חדשות בארץ

מהומה בשדה תימן: מחבל התלונן שעבר התעללות, 10 חיילים נעצרו

המשטרה הצבאית החוקרת הגיעה לבסיס בו מוחזקים מחבלי הנוחבה וביצעה מעצר של חיילי מילואים. דובר צה"ל אישר את הפרטים. ועדת החוץ והביטחון תתכנס לדיון מיוחד

מחבלי נוחבה עצורים בישראל, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מחבלי נוחבה עצורים בישראל, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

עימות פרץ היום (שני) בין שוטרים צבאיים לחיילי מילואים במחנה המעצר למחבלים בשדה תימן. זאת, לאחר שהמשטרה הצבאית פשטה על המקום ועצרה עשרה חיילים לחקירה, לאחר שמחבל פלסטיני טען כי התעללו בו. החיילים מכחישים את הנטען נגדם.

דובר צה"ל מסר כי "בעקבות חשד להתעללות חמורה בעצור אשר הוחזק במתקן הכליאה בשדה תימן, נפתחה בהוראת הפרקליטות הצבאית חקירה של המשטרה הצבאית".

בעקבות התקרית, מספר שרים וחברי כנסת נסעו לשדה תימן כמו גם עשרות מילואימניקים שביקשו לעצור את מה שהם מכנים "רדיפה של חיילים השומרים על מחבלים שהשתתפו בטבח בעוטף". בעימות שנוצר במקום ניסו אזרחים להכנס לבסיס, למרותש העצורים כבר הועברו לחקירה במשטרה הצבאית. שוטרים צבאיים מנעו את כניסתם.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס לאירוע ואמר: "הפריצה לבסיס שדה תימן הוא אירוע חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

"אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם".

לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעה קצרה לפיה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא להרגעה מיידית של הרוחות בשדה תימן, ומגנה בתוקף את הפריצה לתוך בסיס של צה"ל".

מטעם היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, נמסר: "כשם שיש לאפשר לצה"ל מרחב פעולה מלא ללחימה, יש להקפיד על התנהלות על פי דין. אני נותנת גיבוי מלא לפרקליטה הצבאית הראשית, ולרשויות אכיפת החוק בצה"ל ובמשטרת ישראל, הפועלים באופן מקצועי והגון לשם קיום החוק. על רשויות אכיפת החוק חלה חובה לברר חשדות לביצוע עבירות ולאכוף את הדין על פי העובדות והדין החל עליהן".

מחנה שדה תימן משמש מפרוץ המלחמה כמחנה מעצר זמני למחבלים. לאחר שהם עוברים תחקור מעמיק, אלו שזוהו בוודאות כמחבלים עוברים לידי שירות בתיה סוהר, ואלו ש"נוקו" משוחררים חזרה לעזה.

בג"ץ דן באחרונה בתביעה של ארגוני השמאל "לשפר את תנאי המעצר של המחבלים, כולל את המזון שמסופק להם", וטרם הכריע בנושא. צה"ל הודיע במהלך הדיון בעתירה כי המחבלים זוכים ליחס הולם.

בעקבות האירוע היום, תנועת "המילואימניקים דור הניצחון" הודיעה כי מאות מפקדים ולוחמים במילואים עשו את דרכם למחנה שדה תימן בדרום. סרן (במיל') עומר ולדמן אמר: "נשים סוף לביזיון הזה. כבודם של לוחמי צה"ל לא יהיה מרמס". ראשוני המגיעים למקום חסמו את הכניסות למחנה.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, הודיע כי יכנס מחר דיון דחוף בנושא. לדבריו, יש לבחון את מעצר הלוחמים והתנהלות הפרקליטות הצבאית והמשטרה הצבאית. לדיון הדחוף יוזמנו הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר ירושלמי, וכן קצין משטרה צבאית, תא"ל אביחי מיבר.

אדלשטיין: "אני לא אתן יד למראות כמו שנראו היום בבסיס בשדה תימן. מצב בו שוטרים צבאיים רעולי פנים נכנסים לפשיטה על בסיס צה"לי אינו מקובל עליי, ולא אסכים שיקרה שנית. חיילינו אינם פושעים, והרדיפה הבזויה הזו אחרי לוחמנו אינה מקובלת עליי".

השר לביטחון לאומי, השר בן גביר, הגיב: "המחזה של שוטרי משטרה צבאית מגיעים לעצור את מיטב גיבורינו בשדה תימן הוא לא פחות ממביש. ממליץ לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולרשויות הצבא לגבות את הלוחמים וללמוד משירות בתי הסוהר - נגמרו הקייטנות והסבלנות נגד המחבלים. לוחמים צריכים לקבל גב על מלא".

שר הפנים משה ארבל ציין כי "תפקידם של חיילים הוא להילחם ולנצח במלחמה ולא לשמור על מחבלים. בשביל זה השר בן גביר קיבל תקציב עתק לשירות בתי הסוהר. אין לקבל בשום אופן לקיחת הדין לידיים, פריצה לבסיסי צה"ל ומניעת תיפקודם של גורמי האכיפה. פעולות חמורות אלו עלולות להגביל את פעילותה של ישראל במלחמה".

הסניגוריה הצבאית עדכנה הערב כי היא "מלווה ומייצגת ששה מבין החיילים שעוכבו לחקירה. מדובר באנשי מילואים, כולם אזרחים נורמטיביים ובעלי משפחות, שביצעו תפקידם המורכב נאמנה תוך סיכון חיים מתמשך. אנו משוכנעים כי יתברר בחקירה עניינית ומקצועית, שאין בסיס לחשדות כלפיהם. הסנגוריה הצבאית מעמידה לרשותם עורכי דין ותיקים ומנוסים, בשירות מילואים וסדיר".

תגיות:צה"למחבליםמצ"חשדה תימן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה