חדשות בארץ

המתווכות: חמאס לא מקבל את ההצעה הישראלית

בבית הלבן מסרו כי ישראל הכניסה ארבעה סעיפים חדשים להצעה החדשה שהועברה לחמאס. לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא הוכנס שום שינוי"

תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)תמונות חטופים (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חמאס סירב להצעה הישראלית להפסקת אש, בשל שינויים שהכניסה ישראל במתווה שהציע הנשיא ג'ו ביידן. כך דיווחה היום (שני) התקשורת האמריקנית, תוך התבססות על גורמים בבית הלבן. הערב אישר גם ארגון הטרור כי הוא לא מקבל את המתווה שהוצע לו.

על פי ההצעה, השלב הראשון בעסקה לשחרור חטופים תכלול הפסקת אש בת שישה שבועות, במהלכה ישוחררו לפחות 30 חטופים, שעונים על הקריטריונים: חולים, פצועים ונשים. ישראל צירפה השבוע תת סעיף לפיו רשימת המשוחררים תוגש לה מראש. החמאס מסרב לכך.  

בנוסף, ישראל דורשת התחייבות של המתווכות לכך שהיא תוכל לחזור למצב לחימה בכל שלב, אם המשא ומתן לא מתקדם ואם ארגון הטרור לא יעמוד בהסכם. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא לא מוכן לנסיגת צה"ל מציר פילדלפי או מציר נצרים, ולא תותר חזרה של עזתים מדרום הרצועה לצפונה ללא בידוק ישראלי. חמאס ומצרים מתנגדים לכך.

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח היום (שני) כי המצרים והקטארים העריכו כי סביר מאוד שחמאס לא יקבל את ההצעה. על פי הדיווח, גורם מצרי אמר כי "השליח הישראלי דן באפשרות הנסיגה מפילדלפי, והדבר היה מותנה בהתקנה מהירה ויעילה של חיישנים, מעקבים וניטור לאורך רצועת הגבול בין רצועת עזה לשטח מצרים. קהיר ביקשה להתחיל בנסיגה הדרגתית, בהתבסס על כך שישראל לא תגלה שום מנהרות החודרות את הגבול בין רצועת עזה לסיני, מאז השליטה הישראלית על הציר במאי האחרון".

כזכור, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר שלשום כי "אין שום עסקה אם יש המשך נוכחות ישראלית בשטח עזה. המתווכות הציעו הצעות רציניות שעונות על הדרישות הבסיסיות של העם הפלסטיני והסכמנו להן, אבל ישראל לא רוצה להפסיק את התוקפנות שלה. היא מנסה ללחוץ על ההתנגדות באמצעות הסלמה בפעולות הצבאיות שלה. לא נקבל אף נוכחות של כוחות ישראליים בשטח הרצועה", דברי חמדאן.

הערב פרסם החמאס הודעה קצרה: "הקשבנו למתווכים על הדברים בפסגה ברומא בנוגע למשא ומתן לשחרור החטופים. נתניהו חזר שוב לאסטרטגיית הסחבת, הוא מתחמק מהגעה להסכם על ידי קביעת תנאים ודרישות חדשות".

דובר חמאס, ג'יהאד טאהא, אמר לערוץ קודס: "אנו דוחים את נוכחות הכיבוש בנצרים או במעבר רפיח ופילדלפיה, ולהטיל הגבלות על שיבת עקורים ואחרים. מדיניות הסחבת נועדה לשבש ולהמשיך את התוקפנות, ועל הקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הכיבוש, ולשאת באחריותה כלפי סרבנות הכיבוש ומדיניותו הנפשעת נגד עמנו, אדמתנו ומקומותינו הקדושים".

לשכת ראש הממשלה בתגובה להודעת חמאס: "הנהגת חמאס מונעת הסכם. ישראל לא שינתה ולא הוסיפה שום תנאי במתווה. להיפך, עד לרגע זה חמאס הוא זה שדרש 29 שינויים ולא נענה למתווה המקורי".

תגיות:חמאסעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה