חדשות בארץ

"אין בי טיפה של כעס": אמו של סעדיה דרעי הי"ד על האמונה הבלתי מתפשרת

ללי דרעי בריאיון עוצמתי ומרגש על בנה שנפל בקרב: "הוא היה מוכן למות על קידוש השם. אני כרגע בשלב שאני מתפעלת מהילד המדהים שלי"

סעדיה יעקב דרעי הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)סעדיה יעקב דרעי הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

סעדיה דרעי הי"ד, בן 27, נפל לפני כחודש בקרב במרכז רצועת עזה. סעדיה היה נשוי לרחלי, ואב לשני ילדים קטנים: הללי בת שנתיים וינון בן שנה. הוא היה אברך בישיבת יפו שלמד למבחני רבנות, גויס בשמחת תורה כלוחם מילואים ונפל בקרב בט"ו בסיוון תשפ"ד. 

אמו, הפעילה החברתית ללי דרעי, העניקה ריאיון מלא עוצמה ואמונה לערוץ 7. בדבריה סיפרה כי סעדיה אמר לאביו זמן קצר לפני שנהרג כי הוא לא מפחד למות, ו"אם כבר למות - אז על קידוש ה'". 

עוד סיפרה האם השכולה, כי חבר של סעדיה שהגיע לנחם בשבעה סיפר שיום אחד ראה את סעדיה בבית הכנסת ביפו בנפילת אפיים בתפילה עושה כמנהג האשכנזים ומניח את המצח שלו על היד. הוא ניגש לסעדיה ושאל למה הוא משנה מהמנהג שלו, וסעדיה ענה: 'למדתי שמי שמוכן למות על קידוש השם צריך להתפלל ככה, ואני מוכן למות על קידוש השם'. מעשה זה התרחש מספר ימים לפני שסעדיה חזר לעזה ונהרג בקרב. 

דרעי שיתפה בהתמודדותה עם השכול: "אין בי טיפה של כעס, לא כלפי שמיא ולא כלפי אף אדם. כרגע אני בשלב שאני מתפעלת מהילד המדהים שלי", אמרה בקול חנוק מדמעות, והוסיפה: "אני בעיקר מבינה שגידלתי מלאך". 

"אין כעס. פשוט אין. הייתי בטוחה שיהיו לי המון שאלות כלפי שמיא אחרי שסעדיה נהרג. ציפיתי להן. כמעט התכוננתי אליהן. אבל הן פשוט לא באו", הוסיפה. "בעצם אתקן, הן טרם באו. יש לי מין שלווה פנימית ותחושה עמוקה שסעדיה נדרש למעלה כדי להשתתף במלחמה ברובד אחר. הגעגועים קיימים, הכאב הוא בלתי נתפס, יש תהומות של חושך, אבל הכעס פשוט לא קיים". 

הרב זמיר כהן בדברי חיזוק ונחמה למשפחות השכולות:

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חללי צה"לחרבות ברזלסעדיה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה