חדשות בארץ

ניצב פלד הסיר מועמדתו לתפקיד המפכ"ל, בן גביר: "סיכול ממוקד"

שבועיים לאחר פרישתו של המפכ"ל יעקב שבתאי, סגנו וממלא מקומו, ניצב אבשלום פלד, הודיע כי החליט להסיר את מועמדתו. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שרצה בו לתפקיד, מאשים את היועמ"שית בסיכול המינוי

אבשלום פלד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אבשלום פלד (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב אבשלום פלד, מועמדו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לתפקיד המפכ"ל, הודיע היום (שני) כי החליט להסיר את מועמדותו. השר אישר את הדברים וציין: "קיבלתי כעת את הודעתו של מ"מ המפכ"ל, ניצב אבשלום פלד על הסרת מועמדותו".

כזכור, לפני שבועיים סיים מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי את תפקידו. בן גביר המליץ לפני כחודשיים על פלד, ועם פרישת שבתאי מונה פלד לתפקיד מ"מ מפכ"ל המשטרה. הקצין התייצב לפני כשלושה שבועות בפני הוועדה למינוי בכירים, אך זו לא אישרה את המינוי וביקשה לקיים דיון נוסף, שעתיד היה להיערך מחר. הסיבה: פלד עבר בירור משמעתי בעברו, וחברי הוועדה ביקשו לקבל יותר פרטים. היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, ציינה בחוות דעת כי מדובר במינוי "בעייתי".

פלד נחקר במח"ש ב-2015 בעקבות בנייה בלתי-חוקית במושב זכריה שבו הוא מתגורר, וההמלצה נגדו אז הייתה שלא יקודם. למרות זאת, המפכ"ל דאז רב-ניצב בדימוס רוני אלשיך קידם את פלד לדרגת ניצב, ומינה אותו לתפקיד מפקד אגף ההדרכה.

היום הודיע פלד שהוא מסיר את המועמדות, יממה לפני הדיון בוועדה. בעקבות כך, בן גביר תקף: "מהרגע הראשון היועצת המשפטית לממשלה והוועדה למינוי בכירים חיפשו את פלד. כך נראה סיכול ממוקד בידי פקידה שלא נבחרה בידי איש, ופועלת להצרת צעדיי מהיום הראשון בו אני מכהן בתפקיד".

השר הוסיף: "אני מבקש להודות לניצב פלד על שירות כל כך משמעותי למען עם ישראל. ניצב פלד שירת את מדינת ישראל 40 שנה, ועם ישראל חייב לו רבות. אני מודה לניצב פלד שנענה לבקשתי להגיש את מועמדתו כמפכ"ל המשטרה ומאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

פלד עצמו אמר לאחר שמסר לשר את החלטתו: "החלטה זו אינה קלה, אך לאחר התייעצות ומחשבה מעמיקה, הגעתי למסקנה כי זהו הצעד הנכון והמתאים ביותר בעבורי ובעבור הארגון בנסיבות העניין. אמשיך להוביל את המשטרה ולשרת אותה נאמנה עד למינוי מפכ"ל קבע. אעביר את המקל באופן מסודר ואחראי, תוך שיתוף פעולה מלא עם המערכת".

בן גביר הודיע כי מועמדו החדש לתפקיד מפקד המשטרה הוא מפקד מחוז חוף, ניצב דניאל לוי. הקצין שימש בעבר כקצין אג"ם במרחב יפתח מחוז תל אביב, מפקד תחנת שכונות במחוז ת"א, מפקד תחנת לב ת"א וקצין אגף מבצעים במחוז ת"א. בהמשך שימש לוי כמפקד מרחב יפתח, מפקד מרחב ירקון וסגן מפקד מחוז ירושלים.

תגיות:מפכ"ל המשטרהניצב אבשלום פלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה