חדשות בארץ

בפעם השנייה בתוך 3 ימים: סוכל ניסיון לפגוע באסדת כריש

חיל הים יירט היום כטב"ם שעשה דרכו אל אסדת הקידוח. התקשורת בלבנון דיווחה על שני סיכולים ממוקדים בדרום המדינה. החיזבאללה משנע טילים בדרום לבנון

אסדת כריש (צילום: מיכה בננו, לע"מ)אסדת כריש (צילום: מיכה בננו, לע"מ)
אא
(צילום: דובר צה"ל)

בפעם השנייה בתוך שלושה ימים, דובר צה"ל אישר הערב (שני) כי מערכת "כיפה ימית" יירטה מוקדם יותר היום כטב"ם ששוגר לעבר אסדת כריש. על פי צה"ל, כלי הטיס יורט רחוק מהאסדה ולא סיכן אותה.

מערכת היירוט פעלה מתוך ספינת טילים של זרוע הים מסוג "סער 6", של שייטת מספר 3, בשיתוף חיל האוויר. כזכור, ביום שישי יורט כטב"ם נוסף שעשה דרכו לעבר האסדה.

דובר צה"ל הוסיף כי במהלך היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית של חיזבאללה בכפר חמאם, ממנה בוצעו שיגורים למרחב הר דב.  כמו כן, ביממה האחרונה, צה״ל תקף וחיסל חוליית מחבלים שזוהתה פועלת במרחב מיס אל ג׳בל, לצד תקיפת תשתיות טרור נוספות במרחב דרום לבנון.

מוקדם יותר היום זוהו כ-20 שיגורים שחצו משטח לבנון ונפלו בשטח פתוח הסמוך לצומת גומא, אין נפגעים ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות. דקות ספורות לאחר זיהוי השיגורים, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב חולא שבדרום לבנון, והשמידו את המשגר ממנו בוצע הירי.

סיכולים ממוקדים בלבנון

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה הערב כי שלושה "אזרחים" נפצעו כשעברו עם רכבם במקום תקיפת האופנוע בכפר רומאן שבדרום המדינה. ברכב שהותקף היו פעילי חיזבאללה.

בנוסף, לפי דיווח לבנוני, שני בני אדם נפצעו בתקיפת רכב בכונין שבדרום המדינה. כמו כן, ישראל  תקפה ארטילרית מטרות חיזבאללה בשבעא.

סוכנות איי פי דיווחה כי חיזבאללה החל להזיז טילים מדויקים מחשש לתקיפה של ישראל, "כך שיהיו מוכנים לשימוש לפי הצורך".

יש לציין כי ישראל טרם הגיבה צבאית לטבח במג'דל שמס, למרות שאמש אישר הקבינט הביטחוני – מדיני, לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט, להחליט על היקף התגובה ועל המועד.

נתניהו מסר היום, אחרי ביקורו במג'דל שמס כי "מדינת ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום. תגובתנו בוא תבוא, והיא תהיה קשה".

תגיות:יירוטחיזבאללהאסדת כריש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה