בריאות ותזונה

מאכסנים את הלחם שלכם במקרר? כדאי שתקראו את זה

הקיץ הגיע, החום עולה ורבים מאיתנו מכניסים את הלחם ישירות למקרר. אבל האם זה הדבר הנכון לעשות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקיץ שנחת עלינו במלוא עוזו גורם לכך שכמעט ואי אפשר להשאיר בחוץ מאכלים שעלולים להתקלקל בחום. עובש בלחם היא תופעה נפוצה בימים אלה, ולכן יש שנוהגים להשאיר את הלחם שלהם בקירור. אז מה השיטה הטובה ביותר?

ללחם יש חיי מדף קצרים, עד שבוע ימים ולפעמים הרבה פחות – במקרים רבים, הלחם מתקשה כעבור 24-48 שעות. כשהלחם בטמפרטורת החדר, הוא מעלה מהר מאוד עובש ואז אסור לאכול אותו. לכן, יש שיטת אחסון נהדרת שתשאיר לכם את הלחם טרי לטווח ארוך יותר.

ברשת החברתית העלה מי שמכונה "מלך הלחם" (פול הוליווד) היכן המקום הכי טוב לאחסון לחם. הוא פרסם סרטון בנושא והסביר: "אם תשימו את הלחם שלכם במקרר, הוא יאבד מטריותו פי 3 מהר יותר, כי הקירור למעשה שואב את כל הלחות מהכיכר. אני שם אותו בשקית נייר חומה ומשאיר אותו בצד".

הדברים האלה מפתיעים מאוד, משום שרבים מאיתנו מאכסנים בקיץ את הלחם בקירור. חלק מהגולשים הגיבו בהפתעה גמורה וטענו כי השיטה הזאת דווקא תגביר את ממדי העובש. "מעדיף שהלחם יאבד מהטריות מאשר שיעלה עובש", כתב אחד הגולשים.

מומחים מציעים פשרה. הם טוענים כי אפשר לחורר חורים בשקית ובהתאם לכך – לשמור את הלחם במקרר. אז מה עשוים? פשוט. לפני שמכניסים אותו למקרר, חוררו את השקית כדי שהלחות לא תישאר בתוך השקית וכך תמנעו את העובש. קחו זוג מספריים, חתכו מסביב לחלק העליון של השקית, בחלק האחורי וגם בתחתית. שימו לב, אסור להפריז בכמות החורים, כי אז אין אפקטיביות לכך שהוא נמצא בתוך השקית.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:לחםעובש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה