חדשות בארץ

החיילים החשודים טוענים: "המחבל נשך לוחמים ואחד מהם נפצע"

ארגון חוננו, המייצג את הלוחמים שנעצרו בחשד להתעללות במחבל נוח'בה, הגיב: "חיילי מילואים מוצאים עצמם בחדרי החקירות, מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

ארגון חוננו מייצג מאז אתמול (שני) ארבעה מהלוחמים החשודים בהתעללות במחבל נוח'בה. בארגון סיפרו השתלשלות האירועים שהובילה למעצר. לדבריהם, האירוע התרחש לפני כחודש, אז הועבר המחבל מכלא עופר לשדה תימן בעקבות חשד לכך שניסה להיות חלק ממרד בכלא.

לוחמי צוות 100, כך נטען, ערכו עליו חיפוש כשהמחבל עצמו התנגד. לטענת הלוחמים, הוא תקף ונשך אותם ואחד הלוחמים אף נפגע מהתקיפה.

בעקבות האירועים, המשטרה הצבאית חושדת כי תשעה לוחמים ומפקדים השתתפו לכאורה בהתעללות בעציר, כשחלקם מקבל ייצוג של הסנגוריה הצבאית.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו הגיב: "בושה, בושה, בושה. כקצין מילואים עד לאחרונה במשך מעל 25 שנה, אני מתבייש היום, ובכלל בתקופה האחרונה. מדי יום אני מייעץ לטובי חיילינו, שעזבו את משפחתם ויצאו לשרת את המדינה בשעת מלחמה, ומוצאים עצמם בחדרי החקירות. מישהו בפרקליטות הצבאית איבד את זה. נדרוש את שחרורם".

עו"ד נתי רום, אף הוא מחוננו, הוסיף: "אני בדיוק בדרכי לסייע ללוחם מילואים, בן למשפחה שכולה, שביצע מאות ימי מילואים במסירות רבה, בתנאים קשים בשדה תימן. שוחחתי עם אשתו כעת, היא מספרת בבכי על האירוע, זה מעביר צמרמורת. הדבר הזה אסור שייעשה, ודאי לא בצורה בה נעשה, אנו מקווים כי כל הלוחמים ישוחררו לאלתר".

כזכור, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה אתמול על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות במחבל. אזרחים וחברי הכנסת פרצו לבסיס, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים ואחד החיילים צעק: "נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר".

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי לוי, מסר בתגובה: "אירוע הפריצה לבסיס שדה תימן הוא חמור ביותר ומנוגד לחוק. הפריצה לבסיס צבאי והפרת הסדר במקום הן התנהגות חמורה שאינה מקובלת בשום אופן. אנחנו נמצאים במלחמה, ופעולות מסוג זה מסכנות את ביטחון המדינה. אני מגנה בחריפות את האירוע ואנחנו פועלים להשיב את הסדר בבסיס".

"אני נותן גיבוי מלא לפרקליטות הצבאית ולמשטרה הצבאית החוקרת בחקירת כל אירוע המובא לידיעתן. זוהי חובתן, ללא קשר לדרגה או תפקיד. דווקא חקירות אלו הן שמגנות על חיילינו בארץ ובעולם ושומרות על ערכי צה"ל. החקירות האלה מתבצעות תוך שמירה על כבוד חיילינו שאנו מפקדיהם", הוסיף הלוי.

תגיות:שדה תימןמחבלי נוחבהמעצר חיילי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה