דיכאון וחרדות

חשים עצבות? אלו הפירות שיכולים להועיל לכם

פירות נחשבים לבריאים מאוד ומומלצים על ידי משרד הבריאות, ויש גם כאלו שיכולים למנוע דיכאון. אז מה כדאי לאכול? כל הפרטים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Nutrition, Health & Aging מספק הצצה מעניינת לגבי הקשר בין אכילת פירות לירידה משמעותית ברמת החרדה. המחקר כלל 14 אלף משתתפים, והוא בוצע על ידי צוות מחקר מסין.

האנשים שהשתתפו במחקר היו בגילאי 40-65, והוא נמשך כ-20 שנה. לפי הממצאים, אנשים שצרכו רמות גבוהות של פירות היו בסיכון נמוך לפתח דיכאון בהמשך הדרך. אם לדייק, אז אכילת שלוש מנות פירות ביום הובילה לכך שאנשים היו בסיכון נמוך ב-12% לפתח דיכאון בהשוואה למי שאכל מנת פירות אחת ביום. החוקרים בדקו גם את השפעת אכילת הירקות ולא מצאו קשר מיוחד לעניין דיכאון.

לדברי החוקרים, "הממצאים תומכים בהמלצה לצרוך מספיק פירות בשלב מוקדם של החיים כדי להפחית סבירות לתסמיני דיכאון בחלק השני שלהם". מתברר ש-20% מהנבדקים, בני 65 ומעלה, סבלו מדיכאון.

"יש הרבה שאלות ללא מענה למחקר הזה", אמרה הפסיכולוגית הילרי אמון לאתר Yahoo Life. "כמו למשל, האם היו גורמים אחרים שיכלו לתרום לירידה בדיכאון בשלב מאוחר יותר? רק בגלל שהקבוצה הזו אכלה פירות לא אומר שצריכת הפירות הפחיתה סבירות לדיכאון".

בכתבה השתתפה גם הדיאטנית ג'סיקה קורדינג, שקבעה כי "כמו שלפירות יש רמות גבוהות של נוגדי חמצון ותרכובות אנטי דלקתיות, יש מחקר שמראה שנוגדי חמצון ממלאים תפקיד בסיוע לעמידות בפני מתח".

כיום, ההמלצה היא לצרוך כמות גבוהה יחסית של 4 פירות ביום. לטענת החוקרים, יש רשימה של פירות שנמצא קשר ישיר בין אכילתם לבין ירידה בדיכאון. בין הפירות: תפוז, קלמנטינה, בננה, אבטיח, מלון, תפוח ופפאיה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:דיכאון וחרדותפירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה