חם ברשת

יהורם גאון: "המשפט שישראל צריכה ללמוד מדוד המלך"

הזמר משבח את ישראל על המצאת כיפת ברזל, אבל מבהיר לעוקביו כי לפי דוד המלך, חייבים לתקוף את האויב ולא רק להגן על עצמנו. "צה"ל בלי כיפות וחיצים היה יוצא אל האויב להשיגו ולא היה שב עד כלותו אותו. 'אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי, וְאַשִּׂיגֵם, וְלֹא-אָשׁוּב, עַד-כַּלּוֹתָם'"

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

"מאז ומעולם הייתה לעם ישראל דוקטרינת  לחימה, אויבים לא חסרו לנו מיום היווסדנו. היא הייתה מאוד  ברורה ונוסחה כבר על ידי דוד המלך  שאמר 'אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי, וְאַשִּׂיגֵם; וְלֹא-אָשׁוּב, עַד-כַּלּוֹתָם. אֶמְחָצֵם, וְלֹא-יֻכְלוּ קוּם; יִפְּלוּ, תַּחַת רַגְלָי. משמע - לא ממתינים לאויב כדי להגיב, יוצאים אליו בעודו  מתכונן, יוצאים  אליו כדי להפתיעו". כך כותב הזמר יהורם גאון, שמרבה לתמוך בחיילי צה"ל ברשתות החברתיות מאז החלה המלחמה.

גאון פרסם פוסט לעוקביו, בו הוא מדבר בעיקר על דרכי הפעולה הנדרשות. הוא עשה זאת לאור האסון במג'דל שמס והמלחמה בכלל. "אלפיים שנה אחרי דוקטרינת דוד המלך", הוא מוסיף. "יש לנו את וינגייט שהיה איש צבא מקורי, נועז ובעל חזון, שדרכי פעולתו וחשיבתו בנושאים צבאיים, היוו תשתית חשובה לבנייתו של כוח המגן העברי, תפישתו הצבאית התבססה על יוזמה, התקפיות, ניצול יתרון הלילה, ובעיקר - העברה של עיקר הלחימה מהר ככל האפשר לשטח האויב.

"כללים אלה הפכו ליסודות של תורת הלחימה של צה"ל בראשיתו וכונו באותה עת 'היציאה מן הגדר". היום שכחנו לצאת אל האויב ואנחנו בעיקר ממתינים לו  ומגיבים למכותיו. יורים עלינו, אנחנו בונים חומה, החומה לא מספקת, אז בונים תעלה, לא מספיקות החומה והתעלה, אז נתכנן "כיפה של ברזל" ורקטות משלנו, שנקרא להם 'חצים', מענה לכל תקיפה מן הגובה או כל תקיפה אחרת.

"עוד  מעט יהיה לנו גם לייזר, ובלי לשים לב, הפכנו מנמר אימתני, שיוצא ויורק אש אל האויב במקומותיו, למדינת כפות שכל מי שרוצה יורה עליה ולא חושש מתגובה. אנחנו ממגנים בעצמנו את עצמנו, עם מכשירים שממלאים את ליבנו גאווה. אבל למה גאווה בעצם? ואני חושב לעצמי, מה היה קורה לפני חמש עשרה שנה, כשעוד לא היו מנהרות, כמו  הרכבת  התחתית של ניו-יורק, שזה מה שיש להם  עכשיו בעזה. תחשבו מה היה קורה לנו, אם היו יורים מעזה אל שדרות ולא הייתה לנו כיפת ברזל, אם לא היו מיגוניות ולא חומות ולא שנאים ולא מצלמות. הם היו יורים והיו נפגעים אצלנו בכמות מכאיבה, הרי גלוי וידוע ללא ערעור שצה"ל היה יוצא לעזה בכוח אדיר ומחריב אותה, עוד לפני שהספיקו לבנות בה מנהרות".

גאון מסיים וכותב כי "צה"ל בלי כיפות וחיצים היה יוצא אל האויב להשיגו ולא היה שב עד כלותו אותו. זה נפלא  שהעם  שלנו מלא במוחות  שממציאים לנו מיגון מכל צורה, אבל במקביל זה הופך אותנו מעם לוחם ומסתער לעם מתמגן שרק מגיב. את  כל  המגונים  שנתן לנו המח היהודי המרהיב אנחנו משלמים היום במלחמה נוראה, בתוך מנהרות שלא היו נבנות בכלל אם צה"ל היה סומך פחות על  המיגון  ובונה יותר על נשקו יורק  האש, על היציאה המהירה והנחרצת לשטח האויב, עוד בטרם הספיק לבנות מנהרות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:כיפת ברזליהורם גאוןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה