חם ברשת

"זרוע תעמולה של חמאס": הוושינגטון פוסט פרסם כותרת מטעה נגד ישראל - והתנצל

תחת הכותרת "ישראל פוגעת במטרות בלבנון", פרסם העיתון האמריקני תמונה ובה ארון הקבורה של אלמא אימן פכר אלדין בת ה-11, שנרצחה בטבח במג'דל שמס. דובר הממשלה לשעבר תהה: "למה הכותרת הפוכה?"

(צילום: Michael Giladi / Flash90)(צילום: Michael Giladi / Flash90)
אא

מקומם, לא הוגן ובעיקר מטעה: עיתון הוושינגטון פוסט פרסם אתמול (שלישי) כותרת מטעה נגד ישראל, שגררה תגובות קשות ברשתות החברתיות, כולל מדובר צה"ל. תחת הכותרת "ישראל פוגעת במטרות בלבנון", העיתון הציג תמונה ובה ארון הקבורה של אלמא אימן פכר אלדין בת ה-11, שנרצחה בטבח במג'דל שמס. מהתמונה בצירוף הכותרת ניתן היה להבין שמדובר באבל של תושבי דרום לבנון בעקבות פגיעה ישראלית, ולא בתקרית בו נרצחו 13 ילדים כתוצאה מירי של חיזבאללה.

בהתנצלות הוושינגטון פוסט נכתב כי "הכותרת לא סיפקה הקשר הולם. הכותרות היו צריכות לציין שהתקיפות הישראליות היו תגובה לפגיעת רקטה מלבנון, שבה נהרגו 12 ילדים ובני נוער ברמת הגולן שבשליטת ישראל. התמונה תיארה אבל על אחד מאותם קורבנות".

כאמור, הרשת זעמה בעקבות התמונה המטעה והגולשים דרשו התנצלות. דובר צה"ל ציין בחשבון ה-X שלו כי "אפשר לראות את בני המשפחה האבלים קוברים ילדים שנרצחו על ידי חיזבאללה בטבח מג'דל שמס". דובר ממשלת ישראל לשעבר, איילון לוי, צייץ: "זו תמונה של הלוויה של ילדה קטנה שנהרגה בישראל, על ידי טיל חיזבאללה מלבנון, אז למה הכותרת של הוושינגטון פוסט הפוכה?".

נציג בית הנבחרים האמריקני, ריצ'י טורס, טען כי העיתון שבבעלות המיליארדר ג'ף בזוס, נהג בחוסר הוגנות. "מדובר בזרוע תעמולה של חמאס מאז אוקטובר", אמר.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מג'דל שמסוושינגטון פוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה