חדשות ומשמעותן

חיסול בכירי חמאס וחיזבאללה: מסר חד וברור לאיראן

ישראל לא תמהר לקחת אחריות על חיסולו של איסמעיל הנייה, כפי שעשתה לגבי חיסולו של רמטכ"ל החיזבאללה פואד שוכר. התקיפות, במקומות שנחשבו על ידי ארגוני הטרור ל"בלתי פגיעים", הן מסר חד למשטר האיראני

צילום: (לפי סעיף 27 א')צילום: (לפי סעיף 27 א')
אא

חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, בצפון טהראן, שישראל לא תמהר ליטול עליו אחריות, כמו גם חיסולו של רמטכ"ל החיזבאללה, פואד שוכר, הם מסר ברור לאיראנים.

על פי התקשורת האיראנית, הנייה שהה בעת חיסולו במעון מאובטח של משמרות המהפכה בטהראן בירת איראן, המרוחק כ-150 מטרים ממעונו הרשמי של הנשיא מסעוד פזשכיאן. על פי הדיווחים, באותו מבנה שהה באותה עת גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד רשדי אלנח'אלה, אך הוא לא נפגע.

מדובר במכה כואבת לאיראן, מאחר והחיסול, שעל פי התקשורת באיראן בוצע באמצעות טיל ששוגר מקרבת מקום, בשטח עצמו, בוצע בהפתעה גמורה וחשף את חוסר היכולת של משטר האייתוללות האיראני לאבטח את בכיריו או את מנהיגי הארגונים בהם הוא תומך.

בנוסף, חיסולו של שוכר בביירות בוצע על ידי תקיפת המבנה המשמש לקיום פגישות של מועצת הנהגת החיזבאללה. במקום שוהים בדרך קבע גם נציגי משמרות המהפכה, שייתכן וחלק מהם הינם בין ההרוגים. המטה שוכן בפאתי רובע הדאחייה, מעוז החיזבאללה. גם במקרה זה, מטוסי צה"ל הגיעו מבלי שהלבנונים זיהו אותם או הצליחו ליירטם.

שני המקרים מצביעים על היכולת המודיעינית והמבצעית הגבוהה של צה"ל וגורמי הביטחון הנוספים בישראל. ישראל הוכיחה כי אין איש "חסין" לאחר המתקפה על העוטף בשבעה באוקטובר, יהיה אשר יהיה, בכל מקום בעולם.

מי יחליף את הנייה?

אף על פי שיחיא סינוואר הוא השולט ברצועה והקובע את המדיניות במלחמה מול ישראל, הנייה הוא איש הקשר החשוב ביותר של חמאס מול איראן. כעת על ארגון הטרור לחפש לו מחליף. יש הרואים בחאלד משעל כיורש הטבעי, אולם הוא הסתכסך עם האיראנים לאחר שהביע תמיכה במורדים בסוריה, הנלחמים בנשיא בשאר אסד. המשטר ההאיראני הגדיר את משעל כ"מתון" ו"פרו קטארי".

על כן, ייתכן והלשכה המדינית של חמאס תודיע בקרוב כי מוסא אבו מרזוק, סגנו של הנייה, ומי שהיום "קודם" לתפקיד ממלא מקום ראש הלשכה המדינית, יהיה היו"ר הבא.

תגיות:איראןאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה