סיפורים אישיים

הסיפור שלא ייאמן: כך הציל ילד בן 10 את בני משפחתו

ילד בן 10 הצליח להביא ישועה למשפחתו ולהציל אותה מצרה גדולה. סיפור מופלא על כוח השלום והוויתור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד מחסידיו של הרבי בעל ה'פני מנחם' מגור נכנס אליו עם פתק, ובו מפורטים שמות בני משפחתו, כשהוא מבקש ברכה כללית עבור כולם. 

הרבי עיין בפתקה, ועיניו נחו על שם אחד הבנים, ילד צעיר כבן 10. הרבי הרים את עיניו מהפתק ושאל את העומד לפניו: "הילד הזה המוזכר כאן – יש בו משהו מיוחד?!" 

החסיד עמד נדהם. זו לו הפעם הראשונה בה נתקל בשאלה כזו, זו ההזדמנות הראשונה בחייו בה הרבי עוצר לפתע מקריאה רציפה, ומתעניין בשם מסוים. כשהתאושש מההלם, השיב: "דווקא כן, יש בו משהו מיוחד. הוא התברך במידת הוויתור, הוא וותרן בלתי נלאה. נראה לי שזה די נדיר, שילד כה צעיר מעולם לא נקלע למריבה או לסכסוך, לא עם חבריו ולא עם בני משפחתו. תמיד הוא מוותר וסוגר את הסיפור, פשוט אי אפשר לריב איתו!" 

הרבי שמע את הדברים וחייך, בירך את האב ברוב נחת מהילד הזה ומשאר בני המשפחה, והמשיך בקריאת הפתק. הביקור הסתיים, והשאלה הנדירה של הרבי – כבר כמעט השתכחה מן הלב.  

שנה לאחר מכן חלה התפתחות מפתיעה: אותו חסיד נכנס שוב לחדרו של הרבי, כשעננה של דאגה מכסה את פניו. הוא השיח את אשר על ליבו, סיפר על צרה שהתרגשה במשפחתו, וביקש עצה וברכה מהרבי – כיצד להתמודד, הוא חש אובד עצות.  

הרבי שתק מספר דקות, עצם את עיניו, ונראה אפוף שרעפים. לאחר מכן אמר: "הרי דיברנו לפני כשנה, וסיפרת לי שיש לך בן שהוא וותרן במיוחד, לעולם לא מסתבך במחלוקת, אף פעם לא הגיע למריבה עם איש. עצתי לך, שתיגש אל בנך ותבקש ממנו להתפלל על הצרה שהתרגשה עליך, תגיד לו לעמוד ולהתחנן לפני הבורא יתברך שיחיש את ישועתך. בטוחני שתפילתו של הוותרן אינה שבה ריקם, ובמהרה תזכה להיוושע!". 

החסיד נפעם. הוא לא העלה על דעתו, שבשעה שהוא מבקש מהרבי להתפלל עליו – הרבי ישלח אותו לבנו הצעיר, ילד שטרם חגג בר מצוה…  

כך עשה: שב לביתו, קרא לבנו, סיפר לו על הצרה ועל עצת הרבי כי דווקא הוא – כילד וותרן שנמנע ככל יכולתו ממחלוקות, יתפלל על הישועה הנכספת!   

הבן שמע, התרגש, אמר כמה פרקי תהלים, וגם בימים הבאים הוסיף והתפלל. מספר ימים חלפו והצרה נעלמה כלא היתה. תפילתו של הילד הוותרן בקעה שערי שמים! 

סיפור מופלא זה, המובא בספר 'כבודם של ישראל', מאיר לנגד עינינו את כוח השלום, את העוצמה של הבריחה ממחלוקת. הנה כי כן, הישועה מגיעה בעקבות תפילה של ילד קטן ועדין, הנמנע ככל יכולתו ממחלוקת ומרבה לוותר. 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:וותרנותמשכין שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה