פעילות הידברות

תחת מעטה חשאיות: מקווה מוקם במדינת אויב

זה נשמע כמו סיפור מתח, אבל זה הסיפור של כולנו: המבצע הבלתי נתפס להקמת מקווה במדינה עוינת, שהוכתר בהצלחה, יוצא שוב לדרך – הפעם בעיר אחרת באותה מדינה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני שנה התאספנו, קבוצה קטנה של שותפי סוד, במשרד צנוע, עם חזון פשוט אבל גדול. ידענו שאנחנו עומדים לפני משימה מורכבת, אולי בלתי אפשרית, אבל האמונה שלנו הייתה חזקה מהפחד. הבקשה שהגיעה אלינו הייתה חריגה, אך כולנו הרגשנו צורך פנימי להיענות לה.

הבקשה, שהגיעה לפתחנו באופן חשאי, היתה זו: "אנחנו, קהילה של יהודים החיים במדינה עוינת, פונים אליכם בתחינה עמוקה. מזה שנים רבות שאנחנו חיים תחת פחד והסתרה, נאבקים לשמור על טהרת המשפחה במציאות קשה ומסוכנת. אנחנו זקוקים לעזרתכם כדי להקים מקווה טהרה, מקום שבו נוכל לטבול, להתחדש ולהרגיש שאנחנו לא לבד. אין בידינו האמצעים לבנות מקווה כזה בעצמנו, אך אנו מלאי תקווה שהידברות תוכל לסייע לנו ולהביא אור לחיינו".

כשקראנו את המכתב הזה, הבנו את גודל האחריות ואת הדחיפות שבבקשה. החלטנו להרים את הכפפה ולהתחיל בפרויקט. היה ברור לנו שמדובר במשימה לא פשוטה, מלאה באתגרים ובסיכונים, אבל האמונה שלנו הייתה חזקה. אחרי חודשים של עבודה קשה ומסורה, הידברות הצליחה להקים את המקווה במדינה העוינת.

כשההודעה על המקווה שנפתח הגיעה, לבנו התרחב מרוב שמחה, הרגשנו שאנחנו עדים לרגע היסטורי.

זהו סיפור על אור קטן בתוך חשכה גדולה, על תקווה שמנצחת את הפחד. על גשר בלתי נראה שנבנה בין ישראל ליהודים החיים במציאות מורכבת במדינת אויב.

כעת, לאחר הצלחת המקווה הראשון, הביקוש למקווה נוסף הולך וגדל. אנחנו עומדים בפני אתגר חדש: להקים מקווה נוסף בעיר סמוכה באותה מדינת אויב עוינת. וכעת אנחנו זקוקים לשותפות שלכם כדי להגשים את החלום הזה.

התרומה שלכם יכולה להיות קרן של תקווה בלב החשכה. כל תרומה היא לא רק כסף, היא אמירה ברורה שאנחנו לא שוכחים את האחים והאחיות שלנו, שאנחנו עומדים לצידם גם כשקשה. כל תרומה, כל שותפות, כל לב יהודי שמצטרף למיזם האדיר הזה, הוא עוד צעד נוסף להקמת המקווה הבא.

הידברות קוראת לכם להצטרף למסע הזה. להיות חלק מהשינוי, מהאור, מהתקווה.
היכנסו לקישור >>

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מקווהפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה