בריאות ותזונה

ד"ר מאיה רוזמן: לא שותים מספיק מים בקיץ? זה מה שעלול לקרות לכם

מה עושה מי שלא אוהב מים, האם סודה היא התחליף הטוב ביותר והאם מי שנמצא במזגן יכול להרשות לעצמו לא לשתות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה כוסות מים אתם שותים במהלך היום? האם אתם יושבים עם בקבוק צמוד? האם יש הבדל בין ימי החורף לקיץ? ומה עושה עם מי שלא רגיל לשתות?

הדיאטנית, ד"ר מאיה רוזמן, מסבירה כמה מים צריך לשתות בימים החמים האלו והאם זה משתנה בין מי שיושב מול המזגן למי שנמצא תחת השמש הקופחת. לדבריה, אין אפשרות לומר מה כמות המים המומלצת לכולם, כי היא משתנה מאדם לאדם.

לפי ארגון הבריאות העולמי, אשה זקוקה ביום ל-2.7 ליטר, בעוד גבר זקוק ל-3.4 ליטר. הנוזלים שמכניסים לגוף נספרים, כולל ירקות שמכילים 90% מים, קפה ואפילו משקאות קלים מוגזים.

המשקאות המוגזים אינם בריאים – הם מכילים רשימה ארוכה של כימיקלים שמזיקים וגם סוכר בכמות גבוהה. הם עלולים לגרום למחלות, כשגם משקאות הדיאט, שמכילים ממתיקים, אינם בריאים ועלולים אפילו לגרום לסרטן.

מה עושה מי שלא אוהב מים? "לדעתי סודה זה פתרון מעולה", כותבת רוזמן באתר מעריב. "בכל מקרה לומר שצריך 'עשר כוסות מים' זה ממש לא נכון. יש כאלו שזה יספיק להם ויש כאלו שזה אפילו לא חצי ממה שהם צריכים.

"נכון שהסודה יותר חומצית מאשר המים עצמם, אבל אין לכך שום משמעות בריאותית. הסודה עדיין פחות חומצית מאשר מיץ פרי, ובלי קשר - החומציות מנוטרלת בקלות בקיבה. כולנו כבר יודעים שכוס מים לפני הארוחה תורמת לירידה בצריכת קלוריות, אבל סודה נחשבת למשביעה אולי אפילו יותר, עקב הגזים. 

"כוס מים לפני הארוחה עוזרת לוויסות והפחתת צריכת הקלוריות באותה ארוחה וגם כוס סודה אפשרית בהחלט. אז אפשר להסיר חשש ולדעת שסודה אפשרית חופשי במשך היום, היא עדיפה על 'זירו' ועל רוב המשקאות הקלים האחרים".

תגיות:סודהשתיית מיםד"ר מאיה רוזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה