דברי תורה

סיפור קצר עם מוסר השכל לשולחן שבת: הפיל שלא בורח

כל המשפחה יושבת סביב שולחן השבת, וזוהי הזדמנות נהדרת להעביר מסר חינוכי באמצעות סיפור קצר ומחזק. והפעם: הפיל שלא בורח

אא

ילד אחד הלך לקרקס עם אביו וראה שם פיל גדול, שהיה קשור ליתד עץ שהיה תקוע באדמה. בדיוק באותו היום הוא למד בבית הספר על הפילים החזקים, שיכולים להפיל עצים גדולים בעזרת החדק שלהם. "אבא, איך זה שהפיל לא בורח?", שאל הילד. "הוא הרי חזק מאוד! אני בטוח שאם הוא יכול להפיל עץ, הוא יכול לתלוש את היתד הקטן הזה, שבקושי תקוע באדמה...".

האב חייך חיוך קצת עצוב. "אני אספר לך למה", הוא אמר. "כשהפיל הזה היה גור קטן וחלש, קשרו אותו ליתד, שלא יברח. הפיל התאמץ והתאמץ, ולא הצליח להזיז את היתד. כל יום הוא ניסה לתלוש אותו, אך לא הצליח. ויום בהיר אחד, הוא הבין שהיתד חזק יותר ממנו, התייאש, ופשוט לא ניסה יותר… אבל האמת היא, שאם הוא היה מתמיד, הוא היה מגלה שהוא יכול לתלוש אותו בלי שום בעיה...

הפיל הגדול והחזק הזה שאנחנו רואים בקרקס, אינו בורח כי הוא מאמין שהוא אינו יכול. הוא זוכר את אי-היכולת שלו, את תחושת חוסר האונים שהפנים מעט אחרי שנולד. הדבר הנורא הוא שהפיל מעולם לא הטיל ספק של ממש בחוסר היכולת שלו. הוא מעולם לא ניסה לבחון את כוחו מחדש...".

 

בנימה אישית,

זכרו, אם יש דבר מה שניסיתם לעשות בעבר ולא הצלחתם, נסו שוב היום. יתכן שתגלו, שכעת יש לכם בדיוק את מה שצריך כדי להשיג את המטרה שעליה כבר ויתרתם פעם.

כמה אנשים שהיו בשפל המדרגה מבחינה כלכלית, קמו והשתקמו, ואפילו התעשרו? כמה רווקים ורווקות שהתייאשו מכך שימצאו זיווג, מצאו בן זוג הרבה מעבר לציפיות ולחלומות? וכך בכל תחום, לעולם אסור להתייאש.

אין מקום לייאוש אם סומכים באמת על בורא עולם. אם סומכים על בורא עולם באמת ולא מתייאשים – בורא עולם לא נשאר חייב, וישלח לנו את הישועה...

הרב זמיר כהן: אין סיבה לייאוש - עצת זהב שלא כדאי לפספס

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:סיפור לשולחן השבתהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה