תוכן שיווקי

הושלמה ההיערכות להפעלת קייטנות רשת 'פרח' ברחבי הארץ

בהנהלת רשת פרח השלימו בשבועות האחרונים את ההיערכות הכבירה להפעלת קייטנות תקשורת בכל רחבי הארץ. מדובר בקייטנות המופעלות מיד עם תום שנת הלימודים במוסדות התקשורת ולמשך כ-15 ימים. בין השאר מדובר בגנים וכיתות תקשורת בערים טבריה, חריש, ביתר עילית, אלעד, באר יעקב וברחבי השומרון

תמונות מפעילות הקייטנה בשנה שעברה – (פורסם באישור ההורים)תמונות מפעילות הקייטנה בשנה שעברה – (פורסם באישור ההורים)
אא

מתוך הבנה שמשפחות ילדי התקשורת מתמודדות בכל השנה עם אתגר שדורש מהם הרבה, והרצון להעניק להן מענה ככל הניתן, מופעלות הקייטנות, שמטבע הדברים דורשות הכנה דקדקנית עד לרמה אישית של כל ילד וילד.

תכנון הקייטנות מבוצע מתוך התחשבות של המשך שגרת לימודים מצד אחד עבור ילדי התקשורת שנדרשים לא פעם לשגרה ככל הניתן, אך מצד שני גם הם דורשים לעיתים את שבירת השגרה והרגשת הקיץ החגיגי.

תמונות מפעילות הקייטנה בשנה שעברה – (פורסם באישור ההורים)

הנהלת הרשת מקצה תקציב נדיב במיוחד עבור הכנת מגוון הפעלות תואמות שמעניקות את האפשרויות הנדרשות עבור התלמידים, כפי שמסבירים בצוות המקצועי של פרח, "ילדים שנמצאים על הרצף, צריכים מענה תחושתי, ויסות תחושתי מותאם. הם צריכים חוויה, תוך דגש של מענה בפן הטיפולי והתפקודי". לשם כך כאמור, נערכה עבודת הכנה ארוכה ומדוקדקת, כאשר כל מפעיל או מפעילה שמוזמנים למערך ההפעלות, נדרשים להיות מותאמים להפעלה מול ילדי חינוך מיוחד, עם ניסיון מוכח והתאמה יעילה.

אחת ההפעלות לדוגמה היא הבאת תותח קצף ייחודי, כשהתוצאה היא שילדים שלא פעם שקועים בעולם משלהם, נפתחים פתאום, מחייכים ומתקשרים כשהם מבקשים עוד ועוד. ההתאמה עליה מדברים בצוות, ניכרת למשל כשבוחנים את ההפעלה בדרבוקות, ישנם ילדים שצריכים סיוע בפריקת מתחים, ולכן הפעלה כזו מתאימה להם במיוחד. לעומתם, ילדים אחרים שהרעש יוציא אותם מוויסות, ועל כן הם לא ישתתפו בהפעלות מסוג זה.

לצורך ההתאמה, מבוצעת חשיבה לכל קבוצה וכיתה, תוך ירידה לפרטים הכי קטנים, במטרה להכווין את ההפעלות לכיוון מענה טיפולי ולא כמו הפעלה שגרתית בקייטנות אחרות.

כך למשל נושא הווליום בהפעלות, נלקח בחשבון מראש, ולכן אחראיות הקבוצות יושבות עוד לפני ההפעלה עם המפעילים כדי לוודא את רמת הרעש המתאימה לאותה קבוצה, ולאורך כל ההפעלה בוחנים היטב שהדברים מבוצעים בצורה נכונה ומועילה. נושא ההתאמה מגיע לכל הפעלה, כולל הלהטוטנים שמבצעים קסמים ופעלולים, שאמורים להנות כל ילד, אך המוזיקה הנלווית, עוברת קודם בדיקת התאמה. כך גם מסכים ואורות שמלווים לא פעם את המופעים, ונבדקים כדי לוודא שלא יציפו ילדים או יגרמו להתקפים לילדים אחרים.

תמונות מפעילות הקייטנה בשנה שעברה – (פורסם באישור ההורים)

"זו לא עוד קייטנה", אומרים ברשת פרח, "אלו הפעלות בהתאמה אישית ממש, ולכן ההיערכות נמשכת זמן ארוך, ואנחנו שמחים ומסופקים עכשיו לצאת לדרך לאחר הכנה כה רבה. הסיפוק הגדול שלנו הוא לראות את הילדים שמחים ומאושרים בקייטנות".

רשת פרח לחינוך מיוחד פעילה בפריסה ארצית עם מעונות שיקום, גני תקשורת, גני שפה, גני מש"ה, בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים, כיתות תקשורת, כיתות שילוב, הוסטלים, כפר קהילתי לבוגרים עם מוגבלויות ועוד.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ילדים מיוחדיםרשת פרח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה