מעניין

לא ייאמן: נפלה עם מעלית מגובה 75 קומות - ונשארה בחיים

זהו סיפורה של בטי לו אוליבר, שנפלה ב-1945 מגובה 300 מטר, אחרי שמטוס פגע בבניין בו עבדה. היא ניצלה באותו יום פעמיים ממוות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הסיפור הלא ייאמן של בטי לו אוליבר, אחת הניצולות באסון הטרגי שאירע בניו יורק ביולי 1945, כאשר מטוס התרסק לתוך בניין האמפייר סטייט בזמן של ערפל סמיך.

14 אנשים נהרגו, אך לו אוליבר ניצלה והסיפור שלה הפך בעיני רבים לנס כי היא הצליחה להינצל פעמיים ממוות – תחילה כששרדה את הפגיעה של המטוס, ובפעם השנייה כשהצליחה לצאת בחיים ממעלית שנפלה מגובה 75 קומות.

המטוס שהתרסק היה אמור לנחות בנמל התעופה לה גארדיה, אבל הערפל הכבד גרם לו להמשיך לכיוון מנהטן. ההערכה היא שהטייס הנמיך גובה, סטה מהמסלול והתנגש בטעות באמפייר סטייט. תחילה פגע המטוס בבניין בקומות 78 ,79 ו-80, כששלושת האנשים שהיו במטוס ועוד 11 איש מקומות אלו נהרגו. השריפה התפשטה, אך אנשי כיבוי האש השתלטו עליה. התברר כי אחד המנועים נפל על סטודיו לאמנות ומנוע נוסף לתוך פיר מעלית. 

בטי, בת 20 אז, עבדה כמפעילת המעלית, וכאשר היא נזרקה ממנה היא ספגה פגיעות קשות בחלקי גופה. החובשים הגיעו למקום, היא נכנסה למעלית אחרת וניסתה להגיע לקרקע, אך הכבל היה קרוע והיא נפלה מגובה 75 קומות – כ-300 מטר. 

בטי הרגישה שהמעלית נופלת. אז איך היא ניצלה? המעלית התרסקה לתוך בולם זעזועים בתחתית הפיר, אך הוא חדר דרך הרצפה. העניין הוא שכבלים נוספים שהיו שם "ריפדו" את הרצפה, וכך הפגישה הייתה מינורית. היא נשארה שוכבת ואחזה בצדי המעלית. למרבה הפלא, היא יצאה מזה בחיים, עם שברים בלבד.

אחרי הסיפור הזה, בטי התאוששה. היא חיה חיים די רגילים ואפילו חזרה אחרי מספר חודשים לעבוד באמפייר סטייט. בשנת 1999 היא מתה בגיל 75 כשהיא בטוחה שהשיא שלה מעולם לא יישבר, אך לפני מספר שנים הוא נשבר, כשגבר צנח מגובה 84 קומות ונשאר בחיים בזכות אמצעי החירום במקום.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נסארה"במעלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה