בריאות ותזונה

תאכלו את הפרי הזה ותישנו בשקט בלילה

סובלים מנדודי שינה? מחקר שנערך בארה"ב טוען כי אם תאכלו אבוקדו - יכול להיות שתישנו הרבה יותר טוב בלילה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האבוקדו הוא אחד הפירות הפופולריים בישראל. מדובר בפרי בריא ומזין, ולכן משרד הבריאות ממליץ על צריכת חצי אבוקדו ליום. מחקר חדש מצא שהוא עשוי להשפיע גם על שיפור איכות השינה שלכם.

"צריכת אבוקדו קשורה להורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם", טוען ד"ר ג'נהבי ג'יי דמני, מאוניברסיטת פן סטייט, שהוביל מחקרו שבדק את היתרונות של האבוקדו. מתוצאות המחקר, שהוצג לאחרונה בכנס בשיקגו, אבוקדו יכול להפחית כולסטרול מבלי להשפיע לרעה על המשקל.

החוקרים ערכו מחקר גדול יחסית שהכיל כאלף משתתפים. הם התבקשו לצרוך אבוקדו אחד ליום במשך חצי שנה. כך, יכלו החוקרים להעריך מה קורה לאנשים שאוכלים אבוקדו מדי יום ואיך זה משפיע על הלב שלהם. כמו כן, הם בדקו האם האבוקדו גורם לשומן בטני.

בסיום המחקר, החוקרים לקחו דגימות והגיעו למסקנות לגבי איכות הפרי. הם לקחו בדיקת דם כדי לבדוק את רמת הגלוקוז בדם, לחץ דם, יחס שומן לגובה (BMI), שומנים בדם, וכן קיבלו מהמשתתפים נתונים על פעילות גופנית ובריאות השינה שלהם.

במחקר נמצא כי אלה ששמרו על אורח חייהם ונמנעו מצריכת אבוקדו הציגו נתונים שונים ממי שאכל אבוקדו אחד ליום. האנשים שצרכו אבוקדו כל יום הפגינו ביצועים טובים יותר מבחינת איכות השינה שלהם, אבל גם מבחינת רמות השומנים בדם והכולסטרול.

בעבר מצאו חוקרים מאוניברסיטת אוהיו, כי חומרים מזינים שנלקחו מאבוקדו הצליחו למנוע התפתחות של תאים סרטניים בחלל הפה, ואף לחסל תאים קיימים. לפי החוקרים, אבוקדו מכיל גם מינון בריא של שומנים חד בלתי רוויים, אשר יכולים להועיל מאוד במניעת סרטן הערמונית.

במחקרים קליניים הוכח הבטא-סיטוסטרול שבו כמפחית את רמת הכולסטרול, בנוסף לכך שהוא נחשב לאנטי דלקתי, מחזק מערכת חיסון ואפילו מונע נשירת שיער.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נדודי שינהאבוקדו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה