חם ברשת

מי אתה עמית נקש? פדיחת הענק של התקשורת הטורקית

כלי תקשורת בטורקיה דיווחו ברצינות גמורה כי סוכן מוסד ישראלי בשם "עמית נקש" היה מעורב בחיסולו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה. על משחק המילים שהפיל בפח את הטורקים

הנייה, צילום ארכיון (קרדיט: Hassan Jedi/Flash90)הנייה, צילום ארכיון (קרדיט: Hassan Jedi/Flash90)
אא

התקשורת הטורקית נפלה בפח שטמנו לה גולשים ברשתות החברתיות: כלי תקשורת במדינה, שסיקרו בהרחבה את חיסולו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, דיווחו כי שמו של סוכן המוסד שהיה מעורב בהתנקשות הינו "אל"מ עמית נקש".

ככל הנראה, המקור לבדיחה הוא ד"ר אלי דוד, חוקר ומרצה, שהעלה אתמול (רביעי) לרשת ה-X ציוץ מבודח באנגלית: "חדשות מתפרצות. מקורות ישראליים חשפו את שמו של סוכן המוסד שהתנקש באיסמאעיל הנייה. קוראים לו עמית נקש, שלפי המקורות לקח חלק גם בכמה חיסולים קודמים. עמית, אתה גיבור!". לציוץ צורפה תמונתו של הנייה, עליה נכתב "חוסל".

הדיווחים בטורקיה על "עמית נקש" (צילום מסך מתוך חשבון ה-X של אלי דוד)הדיווחים בטורקיה על "עמית נקש" (צילום מסך מתוך חשבון ה-X של אלי דוד)

עורכי החדשות באתרים הטורקיים לא שמו לב שמדובר בבדיחה רשתית, המבוססת על משחק מילים בעברית -  "עמית נקש", כלומר המתנקש. חלקם הבינו, אם כי מאוחר מדי, שמדובר בהטרלה ומחקו את הידיעות, אולם אחרים המשיכו לדווח ברצינות תהומית על "עמית נקש" ואף מסרו פרטים נרחבים על המתנקש ועברו הצבאי. בין היתר, נטען כי נקש הינו יהודי ממוצא הודי.

זו אינה הפעם הראשונה בה כלי תקשורת בעולם לא מגלים ערנות מספקת ומדווחים על סוכני מוסד שלא היו ולא נבראו. לפני כחודשיים, לאחר מותו של נשיא איראן איבראהים ראיסי בהתרסקות מסוק, הרשת געתה מצחוק כשציוצים ויראליים "התירו לפרסום" כי סוכן מוסד ישראלי בשם אלי קופטר הוא שהתנקש בחייו של ראיסי. מספר כלי תקשורת - ברחבי העולם, ואפילו בישראל - לא שמו לב למשחק המילים המבדח, ודיווחו על מעורבותו של אלי קופטר במותו של הנשיא האיראני.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חיסולחם ברשתאיסמאעיל הנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה