חדשות בארץ

דובר צה"ל: "שותפים בינלאומיים תגברו את כוחותיהם כדי לסייע לנו מול האיומים"

תא"ל דניאל הגרי מסר הצהרה, הדגיש כי כרגע אין שינוי בהנחיות לעורף, והתייחס גם לחיסול איסמעיל הנייה: "תקפנו בביירות. באותו יום לא תקפנו במקום אחר בכל המזרח התיכון"

סיורים במרחב חיפה, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)סיורים במרחב חיפה, היום (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת והדגיש כי נכון לעכשיו אין שינוי בהנחיות לעורף.

לדבריו, "מקיימים הערכת מצב מתמשכת תוך בחינה של מגוון התרחישים. אנחנו עם האצבע על הדופק כל הזמן. יש לנו מערכות הגנה טובות מאוד ושותפים בינלאומיים שתגברו את כוחותיהם באזור כדי לסייע לנו מול האיומים. אך לצד זאת, ההגנה לא הרמטית. לכן, אני מבקש מכם לגלות ערנות ולהמשיך להקפיד על ההנחיות".

הגרי הוסיף: "אנחנו נוקטים בכל הצעדים על מנת לוודא את ביטחון האזרחים, ובמידה ויהיו שינויים נעדכן באופן מיידי בכל הפלטפורמות והערוצים של צה"ל ופיקוד העורף, על מנת לאפשר היערכות מתאימה".

דובר צה"ל נשאל על חיסולו של הנייה והשיב: "בלילה שתקפנו בביירות לא הייתה תקיפה אווירית נוספת של מטוס או כטב"ם ישראלי. לא טיל ולא כל כלי טיס בלתי מאויש ישראלי בכל המזרח התיכון".

על פי צה"ל, מתחילת המלחמה התמודד הצבא הישראלי עם איומים שונים, שהגיעו מרחוק או מקרוב. לדברי הגרי, "החוסן ואורך הרוח שהציבור מפגין לאורך החודשים האחרונים, הוא המאפשר לכוחות צה"ל להמשיך ולהתמקד במטרות המבצעיות בחזיתות השונות. הוכחנו כי מדינת ישראל יודעת להתמודד עם איומים בהגנה ולהגיב בעצמה בהתקפה".

לסיום אמר דובר צה"ל: "צה"ל בכוננות גבוהה. הכוחות פרוסים וערוכים לכל תרחיש, במיוחד לתוכניות ההתקפה בטווח הזמן המיידי. גם הערב עומדים לנגד עינינו 115 חטופות וחטופים - המוחזקים בידי חמאס בעזה. אני פונה למשפחות החטופים: 300 ימים שהם יום אינסופי מאז 7 באוקטובר של סבל, קושי ואי-ודאות, שאיש לא יכול להבין. המשימה העליונה שלנו - להשיב את יקיריכם - מנחה אותנו בכל צעד".

תגיות:תא"ל דניאל הגרימלחמת חרבות ברזלהאיום האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה