הדרכה למתחזקים

עת צרה: איך מתכוננים לקראת המתקפה? 4 דברים שיכינו לכם כיפת ברזל רוחנית

בשעת סכנה זו, כשאויבי ישראל מאיימים על מתקפה קשה כנגדנו, כולנו מתאחדים ומעוררים רחמי שמים. מקבלים עכשיו קבלה חזקה

אא

עם ישראל נמצא בעת קשה, וכעת נדרש מאיתנו לצבור כמה שיותר זכויות שיעמדו לזכותנו והגנתנו. מהם החיזוקים הכי עוצמתיים שניתן לקחת על עצמנו, כדי לעורר רחמי שמים על עם ישראל? ריכזנו עבורכם את החזקים במיוחד:

1. לשמור את השבת הקרובה. השבת היא לב ליבה של היהדות, והיא זו הקושרת את היהודי לבורא עולם והופכת אותו לבן בריתו. שמירת השבת היא למעשה עדות של השומר עליה כי מאמין הוא שהקב"ה הוא זה שברא את העולם. והנה לשון התורה: "וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת לְדֹרֹתָם בְּרִית עוֹלָם: בֵּינִי וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל אוֹת הִוא לְעֹלָם כִּי שֵׁשֶׁת יָמִים עָשָׂה ה' אֶת הַשָּׁמַיִם וְאֶת הָאָרֶץ וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שָׁבַת וַיִּנָּפַשׁ" (שמות לא, טז-יז). הקב"ה הגדיר את השבת כאות ברית בין בני העם היהודי לבינו, ולכן שמירת ברית השבת היא הקובעת כי קיימת נאמנות של היהודי לקב"ה.

השבת היא פרק זמן של 25 שעות שבהן קדושה מיוחדת מושפעת משמים על הבריאה. את אותה קדושה לא כל אחד זוכה לקבל, אלא רק בני בריתו של בורא עולם השומרים על אות הנאמנות - השבת.

כמו שגבר העומד תחת החופה ואומר לכלתו "הרי את מקודשת לי בטבעת זו", ועונד על אצבעה טבעת המסמלת את קדושתה עבורו, כך גם הקב"ה קידש אותנו על ידי השבת. השבת היא האות שלנו, כמעין אותה טבעת קידושין, המקיימת את ברית הנאמנות שלנו. וכך נאמר "אֶת שַׁבְּתֹתַי תִּשְׁמֹרוּ כִּי אוֹת הִוא בֵּינִי וּבֵינֵיכֶם לְדֹרֹתֵיכֶם לָדַעַת כִּי אֲנִי ה' מְקַדִּשְׁכֶם" (שמות לא, יג). 

בשבת מתווסף לנשמת היהודי השומר שבת חלק רוחני גבוה, הנקרא 'נשמה יתירה'. חכמי ישראל מסבירים שאותה נשמה יתירה הינה בעלת כמה השפעות על האדם: היא מביאה לשלוות נפש ושמחה פנימית, היא מעניקה תוספת של חוכמה ויכולת העמקה והבנה גבוהה יותר, וכן תוספת של קדושה שורה על האדם. הזוהר הקדוש מוסיף כי היא למעשה נשמה עליונה וקדושה, כמעין של העולם הבא, שנכנסת באדם.

כיום פעולות מתבצעות בקלות וללא מאמץ, אז למה אסור להדליק חשמל? ולמה זה כל כך קריטי לשמור שבת? הרב זמיר כהן משיב. צפו:

רוצים לשמור שבת ולא יודעים מאיפה מתחילים? הורידו כאן את המדריך המקוצר לשמירת שבת.

2. לזרוק את הבגד הכי לא צנוע בארון. בעקבות המצב, החלה תופעה בה בנות ונשים לוקחות על עצמן התחזקות בצניעות, ולעיני המצלמה גוזרות בגדים לא צנועים, כשהן מתפללות לבורא עולם שכשם שהן גוזרות את בגדיהן הלא הצנועים, כך גם הוא יגזור את הדינים מעל עם ישראל.

המדרש (מדרש תנחומא, פרשת וישב) מגלה לנו כי הקב"ה החליט לברוא את האישה הראשונה חוה דווקא מצלעו של אדם הראשון, וזאת מכיוון שכל איבר ממנו תיברא חוה ישפיע על מהותה, וכן על מהותן של כל הנשים בבריאה, שהרי נשמותיהן כלולות בנשמתה של חוה. אז למה דווקא ה' בחר לברוא את האישה מהצלע? משום שזהו איבר מוצנע ומכוסה, ומכאן תהא האישה נושאת את הצניעות במהותה. ואת זאת רצה ה' להטביע בטבעה של האישה.

המדרש ממשיך ומגלה לנו שעל כל איבר ואיבר שה' היה בורא בחוה, האישה הראשונה, הוא היה אומר: 'תהא אשה צנועה'. זו הייתה הבקשה היחידה של הקב"ה מהאישה כשהוא ברא אותה – תהיי צנועה. יש כל כך הרבה מצוות והלכות בעניינים שונים שצריך לשמור, אבל הדבר האחד והיחידי שהקב"ה בחר לומר לאישה בעת בריאתה, הוא – תהיי צנועה. כלומר, באופן בריאתה של האישה אנו מגלים כי עיקר רצונו של הקב"ה מבת ישראל הוא להיותה צנועה.

מתחננת בדמעות: מה שהיא עשתה – לא ישאיר אתכן אדישות:

3. לקבל קבלה להניח תפילין מדי יום. הנחת תפילין היא מצוות עשה מן התורה, כפי שנאמר: "וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל יָדְךָ וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת ה' בְּפִיךָ כִּי בְּיָד חֲזָקָה הוֹצִאֲךָ ה' מִמִּצְרָיִם" (שמות י"ג, ט), וכן "וְהָיָה לְאוֹת עַל יָדְכָה וּלְטוֹטָפֹת בֵּין עֵינֶיךָ כִּי בְּחֹזֶק יָד הוֹצִיאָנוּ ה' מִמִּצְרָיִם" (שמות י"ג, ט"ז). התפילין היא אות לברית בינינו לבין הקב"ה. כשיהודי מניח תפילין הוא למעשה מעיד על אמונתו בבורא עולם, ובכך הוא קושר עצמו לה'.

התחילו להניח תפילין, ובתור התחלה הניחו תפילין עם אמירת קריאת שמע בלבד, וכך בחמש דקות בלבד תזכו לקיים מצווה ענקית.

כיצד מניחים תפילין? הרב זמיר כהן מדגים:

4. לימוד תורה פסגת המצוות של הגבר היהודי. לימוד תורה הוא לא עוד מצווה אחת מבין יתר המצוות, אלא מצוות תלמוד תורה תופסת נפח משמעותי ועיקרי בעבודת השם של גבר יהודי. מובא בגמרא: "אלו דברים שאדם עושה אותם ואוכל פירותיהן בעולם הזה והקרן קיימת לו לעולם הבא, ואלו הן: כיבוד אב ואם, וגמילות חסדים, והבאת שלום בין אדם לחברו, ותלמוד תורה כנגד כולם".

אומר דוד המלך: "עומדות היו רגלינו בשעריך ירושלים" (תהלים, קכ"ב, ב'), ומבואר כי הכוונה שבזכות לימוד ועסק התורה שהייתה ירושלים מלאה בה – נצחו הם במלחמה.

אז איך מתחילים? ניתן לצפות בשיעורי תורה שונים, ללמוד בספרי קודש, ללכת לשיעורי תורה שיתאימו לכם, או לקבוע חברותא פעם בשבוע דרך ארגון 'לב לאחים'.

הרב זמיר כהן מסביר בקטע קצר על העוצמה האדירה שיש בלימוד התורה, ועל השכר העצום שמקבל יהודי על לימוד תורה:

קראו גם:

"אני עובד ואין לי זמן ללמוד תורה. ה' מבין אותי, לא?": 5 עובדות שידהימו אתכם

מה תרוויחו מלימוד תורה? 6 דברים שאתם לא רוצים לפספס

מחפשים רעיונות נוספים לחיזוק? קראו כאן >>>

תגיות:מלחמהקבלה בשעת צרהרחמי שמיםעת צרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה