חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: כוננות שיא בישראל מחשש למתקפה בכל הזירות

ארה"ב שלחה כוחות נוספים למזרח התיכון. משלחת ישראלית ביקרה במצרים, דנה במתווה שהוצע לחמאס ובהמשך השליטה על ציר פילדלפי. חיסולים בלבנון וביו"ש

אא

כוננות שיא בישראל מחשש לתקיפה בכל הזירות - צה"ל ערוך לאפשרות שאיראן וארגוני הטרור יתקפו את ישראל במקביל. אתמול הועלתה הכוננות לרמת שיא, והיא תימשך עד החלטה אחרת. מערכות ההגנה האווירית נפרסו ברחבי הארץ, וחיל הים תרגל שימוש במערכת יירוט חדישה. התרגול הוגדר כמוצלח. 

ארה"ב שלחה כוחות נוספים למזרח התיכון - משרד ההגנה האמריקני הודיע כי הוא מתגבר את כוחות הצבא במזרח התיכון. נושאת המטוסים "רוזוולט" הגיעה אמש למפרץ הפרסי, ומשחתות התמקמו במזרח התיכון, לא הרחק מהמים הטריטוריאליים של ישראל. מטוסי קרב וכוחות נוספים של הצי עושים דרכם לאזור ובראשם נושאת המטוסים "אברהם לינקולן", שבה מערכות יירוט ארוכות-טווח.

תקיפות מרובות וחיסולים, בלבנון ובעזה - צה"ל תקף לאורך כל סוף השבוע מטרות טרור של חיזבאללה, הן בדרום בלבנון והן באזור בעל בק, בקרבת הגבול הסורי. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב אל בזוריה וחיסל את עלי נזיה עבד עלי, מפקד שטח של חיזבאללה. המחבל עבד עלי היה מעורב בפעילות הטרור ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעולות טרור.

התקשורת הסעודית דיווחה במקביל כי חמישה בכירי חמאס חוסלו בעזה לפני כשבועיים. העיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון בשפה הערבית, דיווח כי "ישראל הצליחה להתנקש במנהרה תת-קרקעית בעיר עזה בשני חברי הלשכה המדינית של חמאס, רוחי מושתהא וסאמח אל-סראג', ושלושה מפקדים צבאיים מגדודי אל-קסאם שליוו אותם - עבד אלהאדי סיאם, סמי עודה, ומוחמד חדיד".

מושתהא, ראש אגף המבצעים של חמאס, נחשב מקורב למנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר. בארגון הטרור הכחישו את הדיווח.

תשעה מחבלים חוסלו ביו"ש, סוכל פיגוע נגד ישראלים - צה"ל ושב"כ חיסלו במרחב טול כרם חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע. חמשת המחבלים חוסלו בתקיפה מן האוויר באזור הכפר קפין, בשעה שנסעו ברכב. על חברי החולייה נמנע עבד אל-ג'באר אל-סבאח, מראשי גדודי אל-קודס בנור א-שמס. ארבעה מחבלים נוספים חוסלו בחילופי אש עם כוח צה"ל.

ניסיון להניע את המשא ומתן מול חמאס - משלחת ישראלית, בראשות ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר, שהתה מספר שעות במצרים. המשלחת דנה עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, בנוגע לאפשרות לחדש עסקה לשחרור חטופים.

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי המשלחת הישראלית דנה בנוסף במצב בגבול מצרים ורצועת עזה, ובהפעלת מעבר רפיח היבשתי בתקופה הקרובה. עוד נכתב בדיווח כי מצרים הדגישה שהיא מסרבת לנוכחות כוחות ישראלים בציר פילדלפי.

מתכנן הפיגוע במגדל התאומים יוצא להורג - שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, הודיע כי החליט לבטל את הסדר הטיעון שנחתם שלשום עם ה"מוח" מאחורי פיגועי 11 בספטמבר 2001, חאלד שייח מוחמד, בכיר באל קעידה. כמו כן בוטל ההסכם שנחתם עם שני מחבלים נוספים, ווליד אל-עטש ומוסטפה אל-חווסאווי.

לפי הסדר הטיעון, השלושה הודו בתכנון הפיגוע ובתמורה ישלחו למאסר עולם ולא ייגזר דינם למוות. ההסדר ספג ביקורת חריפה מצד חלק ממשפחות הנרצחים. עם ביטול ההסדר, עונש המוות של השלושה הושב על כנו.

הדרשן המסית ייחקר בעקבות הספד לאיסמעיל הנייה - משטרת ישראל בודקת תלונה נגד אימאם מסגד אל-אקצא, השייח עכרמה סברי, שספד לראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, במהלך דרשת יום שישי שנשא בהר הבית.

כנגד סברי תלוי כתב אישום בגין הסתה וניהול קשר עם גורמי טרור ברשות הפלסטינית, ותמיכה בפיגועים, אך משפטו טרם החל. שר הפנים משה ארבל הודיע ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, על כוונתו לשלול את תושבותו סברי, בעקבות ההספד.

תחקיר האו"ם: חיזבאללה שיגר את הרקטה למג'דל שמס - בניגוד לטענות מצד איראן והחיזבאללה כי ארגון הטרור הלבנוני אינו אחראי לשיגור שהרקטה שרצחה 12 ילדים במגד'ל שמס, רשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית דיווחה כי הטענה שיקרית.

על פי הדיווח, תחקיר הכוח הצבאי לשמירת שלום מטעם האו"ם (יוניפי"ל) קבע שחיזבאללה הוא זה שאחראי לשיגור הרקטה.

מזג האוויר לתחילת השבוע - מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, הטמפרטורות ועומסי חום קרובים לממוצע לעונה. ביום שני, ללא שינוי ניכר. בשלישי תחול עליה קלה בטמפרטורות, ויעשה מעט חם מהרגיל לעונה בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף.

תגיות:סיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה