חם ברשת

אפילו ארדואן זעם: הציוץ של ישראל כ"ץ מסעיר את טורקיה

שר החוץ כתב בשפה הטורקית: "ארדואן הופך את טורקיה לדיקטטורה רק בגלל תמיכתו ברוצחי החמאס". בטורקיה זעמו, אך מנהיג הימין הקיצוני בהולנד הגן על ישראל: "התואר 'כלב מטורף' מתאים לארדואן"

כ"ץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)כ"ץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר החוץ ישראל כ"ץ פרסם בסוף השבוע ציוץ ברשת X, שגרם לסערה גדולה בטורקיה. כ"ץ תקף בחריפות את נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, והאשים אותו כי הפך את טורקיה לדיקטטורה. לציוץ צורף איור, בו מופיע הנשיא הטורקי, כשמאחוריו דגל טורקיה והעיר איסטנבול עולים באש.

הציוץ הגיע לכותרות הראשיות בטורקיה ופתח גם מהדורת חדשות. הוא גרר גינויים מהפוליטיקאים המובילים במדינה, וברשתות החברתיות "חגגו" בעקבות האירוע.

"ארדואן הופך את טורקיה לדיקטטורה רק בגלל תמיכתו ברוצחי החמאס בניגוד לעמדת כל העולם החופשי", כתב כ"ץ בטורקית. "הוא ‏חוסם את רשת האינסטגרם בטורקיה, מנתק שידור ספורט כי ספורטאית ישראלית ניצחה ספורטאית טורקית, מאיים בפלישה למדינה דמוקרטית עמה אין לטורקיה סכסוך צבאי, ומפסיק יחסי סחר תוך פגיעה ביצואנים טורקיים בהיקף 6 מיליארד דולר בשנה".

כ"ץ הוסיף כי "‏ארדואן לוקח מדינה טורקית בעלת יכולות מדעיות, תרבותיות, טכנולוגיות וכלכליות - מחריב אותה, והורס את מורשת אטאטורק שבנה מדינה טורקית מתקדמת ומשגשגת".

הציוץ הגיע תוך שעות ל-10 מיליון צפיות. נכון להבוקר, עשרות מיליונים צפו בו ואלפים הגיבו. בכירים בממשלת טורקיה מיהרו לתקוף את כ"ץ, כשאפילו יריבו המושבע של ארדואן, ראש עיריית איסטנבול אקרם אימאמאולו, יצא להגנתו: "אנחנו לא הולכים ללמוד דמוקרטיה ומשפט ממי שדמם של עשרות אלפי ילדים על ידיו. הכל יהיה בסדר כשפלסטין תהיה חופשית".

מנהיג הימין בהולנד, חירט וילדרס, הגן על ישראל וכ"ץ וכתב: "נשיא ארה"ב רונלד רייגן כינה פעם את שליט לוב מועמר קדאפי 'הכלב המטורף של המזרח התיכון'. היום התואר הזה מתאים לארדואן".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ארדואןישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה